מסתמן הסדר פשרה בכאל: תשלם קנס של 85 מיליון שקל

חברת כרטיסי האשראי קרובה להסדר עם הפרקליטות בפרשת סליקת הפורנו וההימורים ■ בתמורה לקנס לא יוגש אף כתב אישום בפרשה - לא נגד החברה ולא נגד עובדים לשעבר, ובראשם המנכ"ל לשעבר בועז צ'צ'יק

בועז צ'צ'יק / צלם: איל יצהר
בועז צ'צ'יק / צלם: איל יצהר

חברת כרטיסי האשראי כאל קרובה להגעה להסדר עם הפרקליטות בנוגע לפרשת סליקת הפורנו וההימורים בחברה. לפי ההסדר המסתמן, כאל תשלם קנס של 85 מיליון שקל, ובתמורה לא יוגש אף כתב אישום בפרשה - לא נגד החברה ולא נגד עובדים לשעבר, ובראשם המנכ"ל לשעבר בועז צ'צ'יק.

את התקדמות המגעים להסדר פרסם היום (ב') בעל השליטה בחברה, בנק דיסקונט, וזאת בשל הצורך לגילוי נאות בעקבות גיוס המניות שמבצע היום הבנק.

כאל כבר הפרישה בגין פרשה זו 40 מיליון שקל בדוח הרבעון השני, והיום נודע כי הפרשה נוספת בגובה של 45 מיליון שקל תתבצע ככל הנראה כבר בדוחות הקרובים. עם זאת, ייתכן כי כאל כלל לא תיאלץ לשלם את הכספים מקופתה; ל"גלובס" נודע כי מתקיימים מגעים בין כאל לחברת הביטוח שלה, שעשויה לשפות את חברת כרטיסי האשראי בגין הסכום.

בהנחה שהסדר זה יושג, תוכל כאל סוף-סוף להניח מאחוריה את הפרשה שנחשפה בראשונה ב"גלובס" לפני 6 שנים בקירוב, בסדרת כתבות תחקיר שפרסם משה ליכטמן.

נזכיר כי מדובר בפרשה שהתרחשה בשנים 2007-2010. בשנים אלה כאל ביצעה סליקה של אתרי פורנו והימורים לא חוקיים. לאחר שהתפוצצה הפרשה, הפעילות הבעייתית הופסקה. כמו כן, ערכו ויזה ומאסטרקארד בדיקה של מערך ניהול הסיכונים בחברה, והטילו על כאל קנס של יותר מ-10 מיליון אירו. גם בנק ישראל קנס את החברה בפרשה בגובה של 6 מיליון שקל, וכן שורה של מנהלים הוחלפו בחברה, בהם צ'צ'יק.

נראה היה שלאחר הקנסות הפרשה הסתיימה, ואולם בדצמבר 2014 נודע כי המשטרה ממליצה להעמיד לדין את החברה ומנהליה לשעבר בגין הפרשה. בעקבות החקירה והחשש מתשלום קנס כבד, נאסר על כאל לחלק דיבידנד לבעליה. זה קרוב לשנתיים החקירה עומדת ותלויה, אך כעת נראה כי תסתיים בהסדר פשרה ובקנס לא מבוטל של כ-85 מיליון שקל.