האם ראש הממשלה לטובת המיסוי הדירה השלישית?

נתניהו הנחה חברי כנסת מסיעתו שהודיעו שיתנגדו להצעתו של כחלון למסות דירה שלישית "להוריד פרופיל" ולהמעיט בראיונות בנושא ■ כחלון: "ראש הממשלה וחברי הקואליציה מחויבים לרפורמות הכלכליות שאני מביא"

בנימין נתניהו ומשה כחלון / צילומים: דוברות הכנסת ואוריה תדמור
בנימין נתניהו ומשה כחלון / צילומים: דוברות הכנסת ואוריה תדמור

הקרב על מיסוי הדירה השלישית: לאחר שראש הממשלה טען שהוא מנוע מלעסוק בנושא עקב ניגוד אינטרסים , אך חזר בו לאחר מכן. כעת הוא מתגייס לטובת ניסיונו של שר האוצר כחלון להעביר את הצעתו למיסוי דירה שלישית.

מתברר כי ביממה האחרונה בכירים בלשכת רה"מ התקשרו לחברי כנסת סוררים מהליכוד שהודיעו שינסו לטרפד את הצעת שר האוצר, בהם חברי הכנסת שרן השכל, יואב קיש ודוד ביטן, והנחו אותם "להוריד פרופיל" בעניין. חברי הכנסת אף ותודרכו להמעיט בראיונות לתקשורת בנושא המיסוי.

היום הגיבה נגידת בנק ישראל הגיבה לראשונה להצעתו של שר האוצר כחלון, ואמרה שהטלת המס יכולה להפחית את מחירי הדירות - אבל במקביל להעלות את מחירי השכירות.

בתגובה למתקפה שר האוצר הבהיר שהוא לא מתכוון לסגת מהיוזמה: "אין לי שום כוונה להתקפל. אני אדיש לכל המתקפות עליי. עמדתי בהן בעבר ואני אעמוד בהן בעתיד. אני מבין את הלחץ שמופעל על חברי הכנסת, אבל זה לא יעזור להם. אני אעביר את זה כמו שהעברתי את ההגבלה על שכר הבכיריםפ ואת מסקנות שישינסקי. ראש הממשלה וחברי הקואליציה מחויבים לרפורמות הכלכליות שאני מביא".