שטייניץ: יחימוביץ' מטומטמת; יחימוביץ': בורות תהומית - בושה

חילופי עלבונות והשמצות בין שר האנרגיה לחברת הכנסת מהמחנה הציוני על רקע התגובות להסכם יצוא הגז של לוויתן עם ירדן

יובל שטייניץ / צילום: איל יצהר
יובל שטייניץ / צילום: איל יצהר

"צריך להיות מטומטם או מטומטמת בשביל לראות שסוף סוף חותמים הסכם גז ענק עם ירדן, אחרי שמתווה הגז אושר, ולהגיד שאין קשר בין השניים", כך אמר אתמול שר האנרגיה יובל שטייניץ בראיון בגלי צה"ל. 

שטייניץ התייחס לדברי ח"כ שלי יחימוביץ' שאמרה אתמול כי תגובתו של שטייניץ לאחר חתימת הסכם הגז עם ירדן, מראה "בורות תהומית", וכי עליו "להתבייש בושה עמוקה". כשנשאל לאחר מכן אם הוא רוצה להתנצל על הדברים הפוגעניים, שטייניץ אמר "לא - אמרתי את האמת לאמיתה. ממשלת ירדן התחילה את המגעים איתנו רק אחרי שהם ראו שהתחיל פיתוח לוויתן".

 

כזכור, אתמול לאחר הודעת שותפויות לוויתן על חתימת הסכם יצוא הגז לירדן בהיקף של 45 BCM על פני 15 שנה ובהיקף מוערך של כ-10 מיליארד דולר, שר האנרגיה מסר הודעה לתקשורת ותקף את המתנגדים למתווה הגז: "הם צריכים לבקש סליחה מעם ישראל ביום הכיפורים הקרוב", הוא ציין והוסיף כי "לו קמפיין ההטעיה ההזוי שהובילו היה מצליח - ישראל הייתה מאבדת את אחד מנכסיה האסטרטגיים החשובים ביותר. המתווה מוכיח את עצמו, כפי שאמרתי כל הזמן, ויוביל לפיתוח מהיר של מאגר לוויתן".

לאחר מכן יחימוביץ' הגיבה לדבריו ואמרה: "דבריו של שר האנרגיה מעידים על בורות תהומית ומדאיגה. המתווה כלל לא היה קשור ליצוא לירדן ולרשות הפלסטינית, ומאז ומעולם היו השתיים כלולות יחד עם הגז הדרוש למשק הישראלי, הן לא נספרו כחלק מהיצוא, ואיש לא התנגד לכך. מוטב לשטייניץ שיתבייש בושה עמוקה על כך ששנה עברה מאז המתווה המהולל ואזרחי ישראל עדיין מחכים לבשורת הגז הטבעי. עוד אין צינור שני, המחירים מופקעים בעליל, אין תשתית חלוקת גז, ואפילו חברת החשמל נאלצת לקנות פחם כי הוא זול יותר מהמחיר המופקע שהוענק במתנה לטייקוני הגז. מופעי מצגות בעולם ותגובות בלתי מחוברות למציאות לא יביאו אנרגיה זולה לאזרחי ישראל".