"חברות עם מנהלות - משיגות תוצאות עסקיות גבוהות יותר"

מחקר חדש של קרדיט סוויס קובע: לחברות המעסיקות מספר גדול יותר של נשים בתפקידי ניהול בכירים יש תוצאות טובות יותר: מחזור מכירות גבוה, רווח למניה גבוה ומינוף נמוך

קריירה  / צילום: thinkstock
קריירה / צילום: thinkstock

מסתבר כי יש לא מעט יתרונות למגע הנשי בעסקים. חברות עם מנהלות משיגות תוצאות עסקיות גבוהות יותר - כך עולה מסקר שביצע לאחרונה הבנק השווייצרי קרדיט סוויס. המניות של החברות הללו מציגות ביצועים עד פי שניים יותר טובים מהחברות בהן יש הרוב הגברי בעמדות מפתח.

"מצאנו הוכחה ברורה לכך שחברות עם השתתפות גבוה יותר של נשים בתפקידי ניהול מייצרות תשואה על ההון גבוהה יותר, זאת תוך גישה שמרנית במאזני החברה ולקיחת פחות סיכונים", כותבים אורס רונר, יו"ר הדירקטריון של קרדיט סוויס, ואיריס בוחנט, פרופסור למדיניות ציבורית באוניברסיטת הרווארד ודירקטורית של הבנק, בדוח שפרסמו. "בעסקים בהם נשים מקבלות החלטות מהותיות ומהוות חלק ניכר בהנהלת החברה, יש מחזור מכירות גבוה יותר, תזרים מזומנים טוב יותר ומינוף נמוך". 

בסקר השתתפו כמעט 3,400 חברות העוסקות בתחומים שונים מאזורים גאוגרפיים שונים. החוקרים מצאו כי לחברות עם מנכ"ליות רווח למניה גבוה יותר ב-19% ותשלומי הדיבידנד גבוהים יותר ב-9%, מאשר בחברות בהן גבר מכהן כמנכ"ל.

בנוסף, מניות החברות בן נשים מהוות 25% מההנהלה השיגו תשואה שנתית ממוצעת של 22.8% על פני 5 שנים, בעוד החברות בהן נשים מהוות שליש מההנהלה השיגו תשואה שנתית ממוצעת של 25.6%, כך עולה מהמחקר. ובחברות בהן יותר ממחצית מההנהלה הבכירה הן נשים התשואה השנתית הייתה קרובה ל-30%. זאת לעומת תשואה של 11.7% בלבד שנרשמה במדד ה-MSCI באותן שנים.

ואולם, תוצאות המחקר לחוד - והמציאות לחוד: למרות הנתונים המרשימים שמעלה המחקר, רק ב-3.9% מהחברות שהשתתפו בסקר, בראש החברה עמדה אישה.