פתאל ושלמה נדל"ן רוכשות מלון במדריד ב-24 מיליון אירו

במקביל לעסקת הרכישה חתמו החברות על הסכם שכירות עם חברה בבעלות מלאה של פתאל, שתשכור את המלון תחת מותג הרשת לאונרדו ל-20 שנה

דוד פתאל / צילום: אלון רון
דוד פתאל / צילום: אלון רון

חברת שלמה נדל"ן מרחיבה את שיתוף הפעולה שלה באירופה עם חברת פתאל נכסים (אירופה). השתיים עדכנו הבוקר (ג') על השקעה משותפת של 30 מיליון אירו (כ-130 מיליון שקל) ברכישת בית המלון Gran Atlanta במדריד שבספרד.

תמורת המלון, בדירוג 4 כוכבים הכולל 180 חדרים ואשר נבנה לפני שנים רבות, ישלמו השותפות 24 מיליון אירו ובנוסף הן מתכננות להשקיע כ-6 מיליון אירו נוספים בשיפוץ הצפוי להתחיל ברבעון הראשון של 2017. כ-60% מהעסקה מתכננות השותפות לממן באמצעות בנק זר והיתרה ממקורות עצמיים.

במקביל לעסקת הרכישה חתמו החברות על הסכם שכירות עם חברה בבעלות מלאה של פתאל, שתשכור את המלון תחת מותג הרשת לאונרדו ל-20 שנה תמורת דמי שכירות קבועים של 2.1 מיליון אירו ודמי שכירות משתנים בהתאם להכנסות המלון, מעל סכום של 5 מיליון אירו.

שיתוף הפעולה בין פתאל לשלמה נדל"ן החלה ב-2014, אז השכירה שלמה לפתאל מלון בדירוג 5 כוכבים ובו קרוב ל-200 חדרים בעיר מאנהיים שבגרמניה ל-25 שנה תמורת דמי שכירות קבועים של 2.4 מיליון אירו ודמי שכירות משתנים בהתאם להכנסות המלון, מעל סכום של 8.75 מיליון אירו.

בשבוע שעבר עדכנה פתאל על הסכם לרכישת בית מלון בסקוטלנד תמורת 43.5 מיליון ליש"ט והסכם לרכישת 4 בתי מלון בסלובניה תמורת 45 מיליון אירו.