חמי פרס: "אבא שירת המדינה מיום הקמתה ועד יומו האחרון"

בנו של נשיא המדינה התשיעי שמעון פרס שהלך היום לעולמו: "בחייו ובמעשיו אבא ציווה לנו את המחר. האובדן היום הוא של עם ישראל כולו. הכאב הוא של כולנו"

שמעון פרס / צילום מסך
שמעון פרס / צילום מסך

חמי פרס, בנו של נשיא המדינה התשיעי שמעון פרס שהלך הבוקר לעולמו, ורפי ולדן, חתנו ורופאו האישי התייחסו לבשורה הקשה על מותו של שמעון ז"ל: "אנו נפרדים היום בצער עמוק מאבינו האהוב, ראש משפחתנו, הנשיא התשיעי של מדינת ישראל שמעון פרס", אמרו.

חמי התייחס למסירותו ארוכת השנים של אביו למדינה ולעם ישראל ואמר: "אבא נמנה על דור האבות המייסדים של מדינת ישראל. הוא שירת את עמו עוד בטרם קום המדינה, ואת המדינה מיום הקמתה ועד יומו האחרון. לאורך 70 שנותיו בשליחות הציבורית פעל למען המדינה בנאמנות ובמסירות כנשיאה התשיעי, כראש ממשלתה, כשר הביטחון ובעוד שורה ארוכה של תפקידים. אבא נהג לומר: 'גדולתו של אדם כגודל העניין אותו הוא משרת'. לא היה לו עניין אחר אלא לשרת את עם ישראל, בו האמין ואותו אהב עד נשמת אפו האחרונה.

"אני מבקש בשם בני משפחתי כולם, להודות לצוותי הרפואה של המרכז הרפואי שיבא בתל השומר אשר נאבקו בשבועיים האחרונים במסירות, במקצועיות ובנאמנות על חיי אבינו. שומרי החיים הללו היו עבורנו מלאכים עלי אדמות. אנו מבקשים לאחל רפואה שלמה לבני המשפחות היקרות אותן פגשנו מדי יום במסדרונות המחלקה לטיפול נמרץ. אנו מתפללים להחלמתם במהרה".

חמי הוסיף: "אנו מבקשים להודות לכל דורשי שלומו של אבא, למי שתמך בנו וחיבק אותנו מקרוב ומרחוק, במילה, במשאלה, בתקווה ובתפילה. חברי משפחה וחברים לדרך, ילדי הארץ ואזרחיה מקטן ועד גדול, אחינו ואחיותינו אשר בתפוצות. עטפתם את אבא שלנו באהבה, ואנחנו יודעים עד כמה הוא אהב אתכם.

"בחייו ובמעשיו אבא ציווה לנו את המחר. ציווה שנבנה את עתיד מדינת ישראל בתעוזה ובחכמה. שתמיד נסלול נתיבים לעתיד של שלום. הייתה לנו זכות פרטית גדולה להיות בני משפחתו. אבל אנחנו חשים שהאובדן היום הוא של עם ישראל כולו. הכאב הוא של כולנו".

לאחר סיום דבריו של חמי פרס, נשא דברים רפי ולדן - חתנו של שמעון פרס ורופאו האישי ואמר: "שמעון פרס נפרד מאיתנו ללא סבל. הצוות הנפלא של המרכז הרפואי שיבא נלחם על חיו במלוא העוצמה תוך דאגה למנוע ממנו ייסורים ולשמור על כבודו. עד יום האירוע המוחי הוא היה במלוא אונו. לפני עשרה חודשים עבר התקף לב קל ממנו התאושש פלאים. אחריו חזר לפעילות נמרצת כולל נסיעות לדרום אפריקה וקנדה".

ולדן התייחס גם כן לעשייתו של פרס ברחבי העולם וציין: "בפגישות שלו בעולם, חזרנו ונפעמנו גם בשנים האחרונות לראות את גדולי המנהיגים עומדים לפניו כתלמיד בפני רבו וצמאים לשמוע את תובנותיו.

"לפני כשעה התרגשנו מאוד לקבל שיחה מהנשיא האמריקאי ברק אובמה אשר חלק איתנו את רגשותיו ואת הערצתו הגדולה לפרס והביע את תנחומיו הכנים והעמוקים למשפחה. לפני שלושה שבועות התלוויתי אליו לנסיעה לכנס בינלאומי באיטליה שהיה עמוס אישים ומדינאים, אנשי רוח, אנשי כלכלה וראיונות לתקשורת. הוא נשא נאום שזכה להערכה אין קץ. בבוקר בו אירע האירוע המוחי הוא נאם במשך שעה ורבע כרגיל, ללא רשימות, בפני תעשיינים ואנשי היי-טק על הנושא החביב עליו: קידום ישראל לכיוון של חדשנות. האמנו כולנו שעוד נכונו לו עלילות. שישראל והעולם עוד עשויים ליהנות מתרומותיו. התרומה הגדולה שתרם ישר אחרי מותו אלה קרניות עיניו שנתרמו להשתלה. חייו נקטעו כשהוא נושא את תשוקתו הגדולה - הדאגה לחיזוק המדינה, לקידום השלום. מורשתו תישאר איתנו", מסר.