הבורסה בניו יורק ננעלה בעליות; הנפט זינק בכ-5%

הערב נאמה יו"ר הפדרל ריזרב בפני ועדת השירותים הפיננסיים בקונגרס ■ הנפט חוצה את רף ה-46 דולר לאחר הודעת אופ"ק כי הגיעו להסכמות בנוגע להקפאת תפוקת הנפט

בורסה / צילום: רויטרס
בורסה / צילום: רויטרס

לאחר שהמסחר בניו יורק התנהל במגמה שלילית מאז נאומה של יו"ר הפדרל ריזרב, ג'נט ילן, בפני ועדת השירותים הפיננסים בקונגרס האמריקאי, המסחר ננעל בעליות. המסחר באירופה ננעל במגמה חיובית, בעוד ששוקי אסיה ננעלו במגמה מעורבת. המסחר בוול סטריט ננעל אמש בעליות שערים.  

 

הנפט  זינק בכ-5% לאחר הפרסום האחרון מפגישת המדינות החברות באופ"ק ורוסיה שנערכה השבוע באלג'יריה, בפורום האנרגיה הבינלאומי, כי הגיעו להסכם שנועד להקפיא את תפוקת הנפט, נתון שהביא לעלייה חדה במחירי ה"זהב השחור".

על פי הדיווחים בארה"ב ההסכם בין מדינות אופ"ק יוביל את קצב ההפקה היומי ל-32.5 מיליון חביות לעומת הרמה הנוכחית שעומדת על 33.25 מיליון חביות ביום.

הערב העידה יו"ר הפדרל ריזרב, ג'נט ילן, בפני ועדת השירותים הפיננסים בקונגרס האמריקני. ילן אמרה כי המערכת הבנקאית מראה יציבות ומגמת שיפור מאז השפל שארע בסוף שנת 2008. "8 הבנקים הגדולים בארה"ב עיבו את ההון שלהן וגייסו באמצעות הנפקת מניות 800 מיליון דולר". 

בגזרת המאקרו, פורסם נתון מכירות המוצרים בני קיימא בארה"ב, שנותר ללא שינוי - בניגוד לתחזית שצפתה ירידה של 0.1% במכירות מוצרים אלו.

עוד התפרסם הערב הנתון השבועי של מלאי הנפט הגולמי בארה"ב שרשם ירידה חדה של 1.9 מיליון חביות בשבוע שעבר, בעוד האנליסטים ציפו לעלייה של 2.4 מיליון חביות, לעומת ירידה של 6.2 מיליון בשבוע הקודם. זהו השבוע הרביעי ברציפות בו נרשמת ירידה בנתון זה. 

 

מיילן  ריכזה עניין לאחר שפורסם כי שלושה סנאטורים שלחו מכתב למשרד המשפטים האמריקאי, ובו דרישה לפתוח בחקירה כנגד החברה, לאחר הנזיפה שספגה בשבוע שעבר מהקונגרס. "חברות יכולות לשדוד ולהרוויח רווחים עצומים מהאזרחים משלמי המיסים" נכתב במכתב. 

נייקי  פרסמה אמש את דוחותיה הרבעוניים. החברה הכתה את תחזיות האנליסטים ורשמה רווח של 0.73 דולר למניה, לעומת צפי של 0.56 דולר למניה. סך המכירות לתקופה הנמדדת עמד על 9.1 מיליארד דולר, עליה של 8.1% לעומת השנה שעברה. למרות הנתונים המעודדים הללו, מניית החברה נפלה במסחר המוקדם - כאשר נראה כי הסיבה לכך היא חולשה בנתון ההזמנות העתידיות של מוצרי החברה.

בעקבות הטלטלה שחווה וולס פארגו  על רקע החשיפה כי עובדיו פעלו בדרכים לא חוקיות על מנת להגיע ליעדי מכירות שהציבה ההנהלה, וויתר המנכ"ל ג'ון סטאמפ על שכר והטבות בשווי 41 מיליון דולר. סטאמפ, שספג ביקורת נוקבת ממחוקקים אמריקנים לאחרונה, הודיע כי ימשיך בתפקידו ולא יתפטר בעקבות השערוריה, שהעלתה לכותרות את הפגמים בתרבות התאגידית בבנקים הגדולים.

בלאקברי  פרסמה היום את דוחותיה הרבעוניים. החברה ספגה ירידה אסטרונומית של יותר מ-90% בשווי השוק שלה במרוצת 10 השנים האחרונות.

על פי דיווחים בארה"ב, שוקלת ענקית הקמעונאות וול-מארט  להשקיע מיליארד דולר ב-Flipkart, הקמעונאית האינטרנטית הגדולה בהודו. ביוני הודיע מנכ"ל אמזון , ג'ף בזוס, כי החברה בניהולו תשקיע כ-3 מיליארד דולר במטרה להגדיל את בסיס הלקוחות שלה בשוק ההודי.