דיסקונט מיישר קו: השכר של אשר-טופילסקי ובכר יוגבל

המנכ"לית לילך אשר-טופילסקי והיו"ר יוסי בכר ייאלצו להסתפק ב-2.5 מיליון שקל בלבד בשנה ■ עד כה הרוויחה המנכ"לית למעלה מ-3 מיליון שקל בשנה

לילך אשר טופילסקי / צילום: תמר מצפי
לילך אשר טופילסקי / צילום: תמר מצפי

חוק הגבלת שכר הבכירים מגיע גם לבנק דיסקונט, וזאת לאחר שהבנקים לאומי ואיגוד היו הראשונים שהגבילו את השכר. החוק להגבלת שכר הבכירים במערכת הפיננסית קובע מגבלה של פי 35 בין מקבל השכר הגבוה לנמוך בבנק. בנוסף, שכר בעלות של מעל 2.5 מיליון שקל לא יוכר לצורכי מס.

דיסקונט זימן היום (ד') את האסיפה הכללית של בעלי המניות, ועל סדר היום הונח גם נושא השכר של המנכ"לית והיו"ר. עד כה איפשר הסכם ההעסקה למנכ"לית לילך אשר-טופילסקי תגמול כולל שהביא אותה למשכורת שנתית שהגיעה ליותר מ-3 מיליון שקל. לאחר עדכון חוק שכר הבכירים (ולאחר אישור הסכם השכר המתוקן באסיפה הכללית) תיאלץ אשר-טופילסקי להסתפק ב-2.5 מיליון שקל בלבד, ולא תהיה זכאית למענק משתנה.

שכר הבכירים במערכת הפיננסית בנוי מרכיב קבוע ורכיב משתנה - תלוי ביצועים. הווה אומר, ששכרה החודשי של אשר-טופילסקי העומד על 180 אלף שקל בחודש, יוכפל ב-13 פעמים (שכן היא זכאית למשכורת 13, ככל עובדי הבנק). לסכום זה מצטרפים תגמולים והפרשות לביטוח לאומי, אשר מרכיבים את השכר השנתי אשר בהתאם לחוק, לא יחרוג מ-2.5 מיליון שקל בשנה.

יוסי בכר, יו"ר הבנק, ייאלץ להסתפק במשכורת בסך 136 אלף שקל בחודש, כאשר לאחר כל הנלוות יהנה ממשכורת שנתית של 2.5 מיליון שקל, כמו אשר-טופילסקי. שני הבכירים לא יהיו זכאים לשום מענק או תוספת מעבר לסכום זה.

מדיניות התגמול החדשה מתייחסת גם לשכרם של חברי ההנהלה, נושאי המשרה שכפופים למנכ"לית, שם יוגבל שכרם 2.25 מיליון שקל בשנה, שהם עד 90% מהסכום הקבוע בחוק. שכרם השוטף של חברי ההנהלה לא יעלה על סכום של 100 אלף שקל בחודש. 

הרכיב המשתנה אצל חברי הנהלת הבנק יותנה ב-3 תנאי סף: תשואה להון של 6%, יעד היעילות כפי שקובע הרגולטור, ויחס היעילות של הבנק. יחס היעילות לא יעלה על 2% מהיעד שקובע הדירקטוריון מדי שנה.

סמנכ"ל בבנק, בנוסף למענק, יוכל להינות מעד 8 משכורות בונוס: 3 מהן אם יעמוד בתנאי הסף, 3 נוספות אם יעמוד ביעדים הביצועיים האישיים שלו, ו-2 נוספות שיינתנו על פי מדדים איכותיים שייקבעו על פי שיקול דעתם של המנכ"לית והדירקטוריון. המשמעות היא שסמנכ"ל מצטיין יוכל להגיע ל-8 משכורות בונוס, אך ורק אם לא יעבור את תקרת המשכורת של 2.25 מיליון שקל.