חשד להונאה בקבוצות רכישה של חרדים במודיעין עילית

החברות RELTOR INVESTMENTS ו-BLUEHARBOR ASSETS S.A ארגנו לפני 8 שנים קבוצות רכישה בשכונות "מתיתיהו מזרח" ו"נאות הפסגה" במודיעין עילית ■ הבנייה טרם החלה, ולא ניתן ליצור קשר עם החברות

נשיא בית המשפט המחוזי בתל-אביב, השופט איתן אורנשטיין, הוציא הבוקר (ה') צו מניעה לעשיית כל שינוי בחברות שארגנו קבוצת רכישה למגזר החרדי במודיעין עילית, ואף דרש לצרף נציג מהפרקליטות להליך.

המדובר בחברות RELTOR INVESTMENTS ו-BLUEHARBOR ASSETS S.A, שתיהן מיוצגות בידי עו"ד משה גליק. שתי החברות הן חברות הרשומות בפנמה, הידועה כמדינה שהיא מקלט מס ומקשה את בירור הזהות של בעליה.

עו"ד אביחי ורדי, המייצג 14 רוכשים שנפגעו לכאורה, אמר כי "כל בקשתנו היא שזכויות הרוכשים יוסדרו, כאשר תהיה ביקורת ושליטה מלאה עם הכספים התכנון והבנייה. לא ייתכן כי פעילות כה רחבה לא תהיה מסודרת ושקופה, עד לרמת התעמרות ברוכשים".

תחילת הפרשה לפני 8 שנים, אז התארגנו קבוצות רכישה לדיור מוזל יחסית בשכונות "מתיתיהו מזרח" ו"נאות הפסגה" במודיעין עילית. למרות חלוף השנים עדיין אין בנייה, וזאת לאחר שרוכשים רבים שילמו כבר את מחירה של הקרקע בשווי מאות אלפי שקלים. מחירה הסופי של דירה בפרויקט, אגב, אמור היה להיות כ-600 אלף שקל.

"למעשה, אלפי המשפחות חתמו חוזים מול תאגידים עלומים, העבירו לטובתם מאות מיליוני שקלים, כאשר אותן חברות הן רוח רפאים. לא ניתן לתקשר עמן, ועד כה, ככל שידוע לתובעים, כל מי שניסה לנהל מולן הליך משפטי בארץ, לא צלח. זאת לאור העובדה שאין לאותן חברות כתובת להמצאת כתבי בית דין", נכתב בבקשה.

כתב בית הדין מעלה טענות קשות נגד גליק, בהן מצגי-שווא לכאורה שהוצגו לחברי הקבוצות, חוזים דרקוניים לרכישת הקרקע של שתי החברות הזרות והסכם השיתוף בין חברי הקבוצות, שפוטר מראש את המארגנים ואת ועדת ההיגוי שטיפלו בהן מכל אחריות כלפי החברים. 

במשרדו של עו"ד משה גליק הושארה הודעה בבקשה לתגובה, וזאת טרם התקבלה.