האם בלקברי עומדת לרכוש את אלוט תקשורת?

האם בקרוב נשמע על אקזיט נוסף? עפ"י הערכות באתר סיקינג אלפא, אלוט תקשורת הישראלית יכולה להיות מועמדת אפשרית לרכישה ע"י בלקברי

אנדריי אלפנט, מנכ"ל אלוט / צילום: תמר מצפי
אנדריי אלפנט, מנכ"ל אלוט / צילום: תמר מצפי

האם בקרוב נשמע על אקזיט נוסף? על פי הערכות באתר סיקינג אלפא, אלוט תקשורת הישראלית יכולה להיות מועמדת אפשרית לרכישה על ידי חברת בלקברי. אלוט תקשורת   המתמחה בפתרונות אופטימיזציה של תקשורת IP עבור ספקי שירותי תקשורת, נסחרת בנאסד"ק וגם בבורסה לניירות ערך בתל-אביב. 

אלוט תקשורת יכולה להיות מועמדת פוטנציאלית לרכישה על ידי בלקברי הקנדית מכמה סיבות: החברה רווחית ובעלת נזילות גבוהה (במאזניה קרוב ל-100 מיליון דולר במזומן), כך שהעסקה תתרום לשורת ההכנסות המצטמקת של הענקית הקנדית. אלוט מתמחה באבטחת מידע ועשויה לעזור לבלקברי להרחיב את בסיס מנוייה. בנוסף לכך, לאלוט ניסיון רב עם מפעילים סלולריים: 8 מתוך 14 עסקאות גדולות שהחברה הודיעה עליהן לאחרונה נחתמו עמם. וכמובן, בלקברי מסוגלת לעמוד בעלות הרכישה. 

רק לפני כמה ימים דווח שבלקברי, החברה הקנדית, שהמציאה את הסמארטפון, הפסיקה לייצר אותו כדי להתמקד ככל האפשר בפעילות התוכנה הרווחית שלה. הכנסות החברה צנחו ברבעון האחרון ב-28% בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד, ולא מעט אנליסטים עוסקים בשאלה האם היא תחזור להיות רווחית. החברה מפסידה וחייבת למצוא פתרון שיצליח לייצב את מאזניה. לכן, מחקה בלקברי את הפעילות ההפסדית של הסמארטפונים ותתמקד מעתה בתוכנה ובפתרונות של אבטחת מידע, והרכישה כאמור יכולה להוות פתרון טוב עבור שתי החברות. 

אלוט מספקת פתרונות לייעול השימושיות בציוד התקשורת בליבת הרשת, ומתקשה להתאושש מהקשיים בעסקי הליבה שלה (DPI, ניטור וניהול תעבורת יישומים באינטרנט), בעוד שפעילותה בתחומי הערך המוסף והאבטחה אינה מפצה על הירידה ב-DPI. לאחרונה הודיעה אלוט על ביצוע רה-ארגון, שכלל פיטורי כמה עשרות עובדים. החברה, שלפי הערכות מחפשת אפשרות להימכר, נסחרת בנאסד"ק ובת"א בשווי 171 מיליון דולר. 

באלוט תקשורת סירבו להגיב לידיעה.