פימי תשקיע 100 מיליון שקל ותרכוש שליטה בחברת דלק סן

דלק סן של סנו ומאיר שני עוסקת בעיקר במיחזור של זרמים תעשייתיים רוויי כימיקלים ומפתחת טכנולוגיות המסייעות בשמירה על איכות הסביבה ■ החזקותיה של פימי יעמדו על בין 39% ל-100% בהתאם לביצועי דלק סן

ישי דוידי / צילום: תמר מצפי
ישי דוידי / צילום: תמר מצפי

ישי דוידי ממשיך לעבוד במרץ וקרן פימי שבשליטתו עדכנה היום על השקעה של 100 מיליון שקל בחברה הדלק סן שנמצאת כיום בשליטת חברת סנו של משפחת לנדסברג ושותפיה, מאיר שני (לשעבר מנכ"ל כלל תעשיות) והיזם ערן שלו.

פימי תרכוש את השליטה בדלק סן באמצעות מניות מועדפות ותחזיק בין 39% ל-100% מהחברה, בהתאם לביצועיה של דלק סן בשנים הבאות (ככל שביצועי דלק סן יהיו טובים יותר תחזיק פימי פחות).

בפימי הסבירו היום כי דלק סן עוסקת בעיקר במיחזור של זרמים תעשייתיים רוויי כימיקלים ומפתחת טכנולוגיות המסייעות בשמירה על איכות הסביבה. החברה מספקת פתרון המונע שריפה והטמנת פסולות תעשייתיות באמצעות שימוש בתהליכי זיקוק המאפשרים מיחזור ושימוש חוזר באותם חומרים. עוד הוסיפו בפימי כי דלק סן "הינה חברה בצמיחה משמעותית, המתהווה להיות מובילת שוק בכל הנוגע למחזור והשבה של זרמי כימיקלים בהם משתמשות חברות תעשייתיות".

בעבר הוחזקה החברה במשותף על-ידי סנו וקבוצת דלק (ומכאן נגזר שמה), שהחליטה לפני כמה שנים לצאת מהפעילות ומכרה את חלקה לסנו. דלק סן מקימה כיום בדימונה מפעל שישמש אותה לפעילותה, וחלק מהכסף שמזרימה פימי לחברה במסגרת ההשקעה מיועד לסייע להשלמת הקמת המפעל, הצפוי להתחיל לעבוד בחודשים הקרובים ולהעסיק כ-150 עובדים כשיפעל באופן מלא. כיום מפעל החברה ממוקם בלוד. ההערכות הן כי לאחר השלמת הקמת המפעל החדש מחזור ההכנסות השנתי של החברה הנרכשת ינוע סביב כ-200 מיליון שקל, לעומת היקף שנתי של כ-150 מיליון שקל כיום.

ישי דוידי, מייסד ומנכ"ל קרן פימי מסר היום כי "פימי חרתה על דגלה את נושא איכות הסביבה כתחום אסטרטגי מועדף. הקרן מעניקה קדימות לרכישת חברות חדשות העוסקות בתחום זה. רכישת דלק סן, מצטרפת לחברות נוספות הנמצאות בשליטת פימי, בין היתר, נייר חדרה ואוברסיז ששמות דגש על נושא איכות הסביבה ופועלות במרץ לפתח ולהרחיב באופן משמעותי את הפעילות תחום זה".

עם הון של 3.2 מיליארד דולר פימי הינה קרן ההשקעות הגדולה בישראל. הקרן רוכשת שליטה בחברות ומבצעת בהן תהליכי השבחה משמעותיים. עד כה רכשה הקרן שליטה ביותר מ-80 חברות ומימשה יותר מ-50 מהן בהיקף עסקאות כולל של למעלה מ-4.5 מיליארד דולר. פימי משקיעה בחברות ישראליות, שלהן פעילות בינלאומית ענפה והינן מוטות ייצוא.

עוד בענייני פימי, מפתחת ומשווקת מוצרי האוטומציה התעשייתית יוניטרוניקס, בה מחזיקה הקרן של דוידי יחד עם המנכ"ל חיים שני, עדכנה הבוקר כי היא "החלה לאחרונה לבחון מחיקת מניותיה ממסחר בבורסה בבלגיה, במטרה לרכז את המסחר בני"ע של החברה בבורסה לני"ע בתל-אביב בלבד".

במסגרת זו, יוניטרוניקס מנהלת דיונים עם רשות ני"ע הבלגית (FSMA), שאישורה נדרש למחיקה ובחברה ציינו כי "טרם נקבעו תנאים או לוחות זמנים מוגדרים בקשר למחיקה", וכי "אין כל וודאות כי מניות החברה ימחקו ממסחר בבורסה בבלגיה". יוניטרוניקס נסחרת בבורסה המקומית לפי שווי של כ-290 מיליון שקל, אחרי קפיצה של 33% בערכה בשנה האחרונה.