ד"ר בכור: הלוויית פרס - פרידה מההזיות; תהיה מלח"ע בסוריה

"גם האירופים עמוק בביצה של המזרח התיכון. שלשום הגיעו לאירופה 6,200 מהגרים ביום. מה אתה חושב, שאירופה מעניין אותה השטויות שלנו?"

פליטים מסוריה / צילום: רויטרס
פליטים מסוריה / צילום: רויטרס

"ההלוויה של שמעון פרס הייתה הלוויית פרידה מההזיות" - כך אמר היום (ד') ד"ר גיא בכור, עיתונאי ומזרחן, בראיון לרדיו 101.5FM. 

בכור הוסיף: "גם האירופים נמצאים עמוק בביצה של המזרח התיכון. שלשום הגיעו לאירופה 6,200 מהגרים ביום. אנחנו מדברים פה על מעל מיליון וחצי בשנה, מה אתה חושב שאירופה מעניין אותה השטויות שלנו? אנחנו חושבים שאנחנו מרכז הבריאה, אבל כבר שנים לא. כל אחד עסוק בצרות הקיומיות שלו, האיחוד האירופי הולך להתפרק ב-2017... עם מי בדיוק תעשה שלום? עם אבו מאזן שאין לו לגיטימציה אפילו לשלוט ברשות שלו? שזוכה להפגנות מקיר לקיר על זה שהואיל לבוא ללוויה של פרס, וגם זה להערכתי בגלל שהוא נאנס על-ידי הצרפתים והאמריקאים? על מה מדברים פה בכלל?   

"והכל עוד לפני שאנחנו מגיעים לשיא, לעימות גדול מאוד בסוריה, שיהיה מתישהו, אני לא יודע מה אובמה יעשה או מי שיבוא אחריו... הדברים האלה הופכים את האזור שלנו למאוד לא יציב, יחד עם זאת, אנחנו, במידה רבה של חוכמה, לא התערבנו מהיום הראשון. אנחנו לא סונים ולא שיעים והם למעשה פוטרים אותנו ממלחמת העולם הזו, אנחנו שבדיה. אם אתה מסתכל סביב - תוהו ובוהו, אבל המצב שלנו כתוצאה מכך רק השתפר".