יעקב אילון: ניסים משעל אומר שלא יהיה תאגיד - אני מאמין לו

אילון לרדיו 103FM: "חשבתי שיש צ'אנס לעשות שינוי בערוץ 1 - לצערי זה לא קרה; נוצרה הזדמנות לעשות דברים חדשניים בוואלה" ■ אילון ל"תיק תקשורת": "סיכויי קיומו של תאגיד השידור נראים לי מאוד מעורפלים"

יעקב אילון / צילום: גלובס טיוי

"ערוץ 1 הוא מקום מסובך, חשבתי שיש בו באמת צ'אנס לעשות שינוי, אבל לצערי זה לא קרה. זה היה קשה וגם הסתבך, כרגע הכול תקוע בשידור הציבורי" - כך אמר היום (ה') יעקב אילון בראיון לרדיו 103FM, יום לאחר שנודע על החלטתו לעזוב את ערוץ 1 ולעבור לוואלה כמגיש ראשי וכראש מערכת החדשות של אולפן וואלה! NEWS. 

אילון סיפר על הסיבות לבחירה בוואלה: "נוצרה הזדמנות לעשות דברים חדשניים ביותר באתר וואלה, ששם דגש חזק מאוד על חדשות והולך חזק מאוד לכיוון הטלוויזיוני. אני אתמקד שם בצד הטלוויזיוני החדשותי של וואלה! NEWS. זה לא יהיה שונה מ-CNN, רק שזה יבוא מהכיוון הדיגיטלי".

אילון נשאל האם הוא מצטער שלא יגיש מהדורה מרכזית בטלוויזיה, והשיב: "דברים משתנים, אנשים צורכים כיום אחרת את החדשות, כבר לא מחכים לשעה שמונה בערב כדי שנספר להם מה קרה היום".

בהמשך הרעיון נשאל אילון על-ידי דרור רפאל מדוע לא נשאר בתאגיד השידור, שצפוי לעלות בשנה הבאה ולהחליף את רשות השידור. המראיין השני, ניסים משעל, העריך כי תאגיד השידור לא יקום משיקולים פוליטיים. על כך העיר אילון: "ניסים משעל הוא הפרשן הפוליטי הכי טוב שאני מכיר, ואם ניסים משעל אומר לך שלא יהיה תאגיד - אני מאמין לו". 

"סיכויי קיומו של תאגיד השידור נראים לי היום מאוד מעורפלים"

בהמשך התראיין אילון ללניב רסקין בתוכנית "תיק תקשורת" שתשודר הערב בערוץ 2 ובחינוכית 23. "אני לא רואה את התאגיד במסלול חיובי, וזה מצער מאוד", אמר אילון בראיון. "אני לא יודע מה העתיד שלו ולאן הוא הולך. הסיכוי לא נראה לי גדול, המציאות לא נראית לי ורודה בלשון המעטה, ואני חושב שהמקום שבו הוא נמצא היום רחוק ממה שהייתה הכוונה ומהתקוות, אני לא רואה את הדברים האלה מתחברים". 

אילון נשאל על-ידי רסקין אם היה משא-ומתן בינו לבין תאגיד השידור, ואם הוא היה מעוניין להצטרף לכוחותיו. אילון השיב: "דיברתי עם כולם, אני מדבר עם כולם, אבל לא יודע מה יקרה, אף אחד לא יכול לומר. אני חושב שסיכויי קיומו היום מאוד מעורפלים, זה בכלל נמצא במגרש הפוליטי".

לדבריו, "רציתי להיות בשידור ציבורי חדש משוכלל יפה וטוב. אני לא רואה אותו קורה עדיין, אני לא יודע מה יהיה, אני יותר מדי זמן מחכה שזה יקרה, וזה לא קורה לצערי".

בהמשך שאל רסקין את אילון לגבי הטענות בעניין ההתערבות הפוליטית שקיימת באתר וואלה שאליו הוא מצטרף כאמור.

- אתה הולך למקום שהדיבור עליו הוא שכן יש בו התערבות. אתר שנמצא בבעלות שאול אלוביץ', מקורבו של נתניהו.

"לאט-לאט, אני לא יודע שיש שם התערבות, ואני לא יודע שוואלה! NEWS הוא אתר פוליטי. אני רואה אותו, אני עוקב אחריו - רחוק מזה. אני חושב שאנחנו לפעמים מגזימים בדברים האלה. אני רואה שאומרים שהבעלים של ערוץ 2 הם חברים של נתניהו, והבעלים של ערוץ 10 הם החברים של נתניהו. כולם חברים של נתניהו, הכןל בסדר, אני רואה את החדשות בערוץ 2 ובערוץ 10 ובוואלה - בינתיים אני רואה עבודה עיתונאית טובה מאוד, ואפשר לישון בשקט".

תאגיד השידור הציבורי אמור לקום בשליש הראשון של 2017, ועם פתיחתו אמורה להיסגר רשות השידור. לאחרונה הגיש יו"ר הקואליציה, ח"כ דוד ביטן (ליכוד), הצעת חוק לביטול פתיחת התאגיד והשארת רשות השידור הנוכחית על כנה. באופן רשמי, ראש הממשלה בנימין נתניהו מסתייג מההצעה.

התוכנית "תיק תקשורת" תשודר הערב בשעה 17:30 בערוץ 2 וב-21:30 בחינוכית 23. זו תהיה גם התוכנית האחרונה בהנחיית רסקין, ואחרי החגים יחליפו מנכ"ל רדיו תל-אביב, העיתונאי אבי משולם.