משרד התחבורה מזהיר: כשל בכרית האוויר של טויוטה קורולה

נמצא כשל באחד החומרים בליבת כרית האוויר של דגמי טויוטה קורולה שמועד ייצורם הוא סוף 2002 ונרשמו לתנועה בסוף 2003 ■ בשלב הראשון יזומנו להחלפת כרית האוויר בצד הנהג כ-500 כלי רכב

משרד התחבורה הודיע היום (ה') על תוצאות בדיקות פיצוץ כריות האוויר ברכבי טויוטה קורולה. מהבדיקות עולה כי נמצא כשל באחד החומרים בליבת כרית האוויר של טויוטה קורולה, בדגמים שמועד ייצורם הוא סוף שנת 2002 ונרשמו לתנועה בסוף שנת 2003. בעקבות כך יצרני הרכב וכריות האוויר החליטו להרחיב את הבדיקות לכלי רכב נוספים דגם טויוטה קורולה משנים 2004-2001. 

בשלב הראשון יזומנו להחלפת כרית האוויר בצד הנהג כ-500 כלי רכב. בהתאם לתוצאות יוחלט האם יש צורך בהרחבת מעגל כלי הרכב שיבדקו. צוות בדיקה המשותף למשרד התחבורה, משטרת ישראל ויבואנית טויוטה "יוניון מוטורס" הוקם בעקבות פניית משטרת ישראל והתבקש לקבוע האם כרית האוויר בצד הנהג היא למעשה הגורם שהוביל לפגיעות בנהגים, בארבע תאונות שאירעו בעבר. 

מבדיקה שנערכה לכריות שפורקו מכלי הרכב בישראל מאותה סדרת ייצור התברר כי במקרה אחד מנגנון הניפוח של כרית האוויר בצד הנהג לא פעל כמצופה עקב לחץ גבוה מהמקובל בכרית האוויר.

הודעות זימון למוסך לבעלי רכב אלה יישלחו בימים הקרובים על ידי חברת יוניון מוטורס ומשרד התחבורה. במקביל, יפורסמו הודעות באתר משרד התחבורה וחברת יוניון מוטורס. נציגי משרד, התחבורה בשיתוף משטרת ישראל וחברת יוניון מוטורס עדכנו את המעורבים בתאונות ובני משפחותיהם בדבר ממצאי החקירה.

מנהל אגף הרכב במשרד התחבורה, משה ויצמן, ציין כי הבדיקה תימשך בשבועות הקרובים. ויצמן הביע הערכה למשטרת ישראל, ליצרן הרכב ויצרן כריות האוויר שפעלו במהירות ובנחישות, במטרה להגיע לחקר מעמיק של נסיבות התאונות והחליטו על צעדים שיצמצמו את הסיכונים לבעלי הרכב.