קמהדע מרחיבה השת"פ עם שייר: רף הכנסות מינימלי של 237 מ' ד'

זאת ב-4 השנים הקרובות ■ ההסכם עם חברת התרופות הבינלאומית, להפצת המוצר של קמהדע לטיפול בנפחת תורשתית, עשוי לגדול עד להיקף של 288 מיליון דולר

חברת קמהדע   הודיעה היום על הרחבת הסכם ההפצה שלה עם חברת התרופות הבינאלומית שייר (Shire) להפצת המוצר גלסיה (GLASSIA), לטיפול בנפחת (אמפיזמה) תורשתית, בארה"ב ובמספר מדינות נוספות. ההסכם קובע רף הכנסות מינימלי לקמהדע של 237 מיליון דולר ב-4 השנים הבאות (2017-2020), עם אפשרות לגדול לעד 288 מיליון דולר בתקופה זו.

בעקבות ההודעה עלתה מניית קמהדע בכ-9% והחברה נסחרת לפי שווי של כ-770 מיליון שקל. קמהדע היא חברת תרופות המייצרת מוצרים מבוססי חלבוני פלזמה המתמקדת בתרופות יתום.

עד כה רשמה קמהדע הכנסות של כ-150 מיליון דולר מההסכם עם שייר, שנחתם מול חברת באקסטר שנרכשה על-ידי שייר לפני כמה חודשים. באקסטר שיווקה את המוצר של קמהדע בארה"ב מאז אושר לשיווק שם ב-2010. החל מ-2011 רושמת קמהדע הכנסות מהסכם זה של כ-25-30 מיליון דולר בשנה, מתוך סך הכנסות של כ-70 מיליון דולר. מוצר זה הוא מקור הצמיחה העיקרי של קמהדע. על פי ההסכם החדש, שייר צפויה להזמין מוצרים של קמהדע בממוצע של כ-60 מיליון דולר בשנה - פי 2 מהקצב הנוכחי.

ההסכם המקורי בין החברות, שנחתם ב-2010, הבטיח לקמהדע הכנסות של 240 מיליון דולר עד 2018. בשנה זו היה אמור ייצור המוצר לעבור לידי באקסטר, וקמהדע הייתה צפויה לקבל תמלוגים מהמכירות. על פי ההסכם החדש, רק ב-2020 ייבחן המעבר לשיטת התמלוגים. אלו חדשות טובות עבור קמהדע משום שכשהיא מייצרת את המוצר עבור שייר, מתח הרווחים שלה גבוה יותר.

בעבר קמהדע הייתה מעוניינת להעביר את הייצור לשותפה כדי לפנות כושר ייצור למוצריה העצמאיים. אולם המוצרים העצמאיים העיקריים שתכננה לייצר עדיין לא אושרו (ובראשם מוצר לטיפול בנפחת תורשתית הניתן בשאיפה, לעומת גלסיה הניתן בעירוי). כמו כן קמהדע הרחיבה את כושר הייצור שלה, כך שהוא אינו מהווה מגבלה.

עמיר לונדון, מנכ"ל קמהדע, אמר כי: "ההתחייבות לרף מינימלי מצדה של שייר מחזקת את ביטחוננו בהשגת יעד ההכנסות של 100 מיליון דולר בשנת 2017 (תחזית שניתנה בעבר ואוששה על ידי לונדון מספר פעמים - (ג' ו')), ומשקפת המשך צמיחה בשנים הקרובות".

לאחרונה חתמו קמהדע ושייר גם על הסכם פיתוח משותף לשני מוצרים חדשים, טיפול במחלת השתל נגד המאחסן (GVHD) וטיפול תומך בהשתלות ריאה, על בסיס חלבון ה-AAT, שמשמש גם לייצור המוצר לנפחת. מוצרים אלה נמצאים בניסוי קליני שלב II, במימון מלא של שייר. תוצאות הניסוי ב-GVHD, צפויות בתוך חצי שנה.