ארה"ב: 156 אלף משרות נוספו בספטמבר - מתחת לתחזיות

שיעור האבטלה עלה ל-5% ■ קונצנזוס האנליסטים בשוק עמד על תוספת של כ-171 אלף משרות ■ הסיכוי להעלאת ריבית בנובמבר צנח ל-8% בלבד

ג'נט ילן  / צלם: רויטרס
ג'נט ילן / צלם: רויטרס

דוח התעסוקה האמריקאי שפורסם היום (ו') הצביע על תוספת של כ-156 אלף משרות חדשות בחודש ספטמבר, הרבה מתחת לתחזיות האנליסטים שעמדו על תוספת של כ-171 אלף משרות. עם זאת, מדובר בשיפור קל לאחר הוספה של 151 אלף משרות בחודש אוגוסט. שיעור האבטלה במשק האמריקאי עלה בחודש ספטמבר ב-0.1% ל-5%, בעוד האנליסטים צפו כי יישאר ללא שינוי ברמה של 4.9%

לאחר הפרסום הדולר נסחר ללא שינוי משמעותי מול מרבית המטבעות המובילים, והחוזים העתידיים על מדדי וול סטריט נסחרו ביציבות. תשואת האג"ח הממשלתית ל-10 שנים עלתה מעט לאחר פרסום הנתון לכ-1.75%. 

נתון נוסף שפורסם בדוח ומהווה נקודת אור מסוימת הוא ממוצע השכר לשעה, שעלה בספטמבר ב-0.2% ל-25.79 דולר. בקצב שנתי, ממוצע השכר עלה ב-2.6% לעומת ספטמבר 2015. 

אנליסטים רבים העריכו כי נתון התעסוקה של היום עשוי להכריע בשאלה האם הפד יפעל פעם נוספת במהלך השנה או שמא ימשיך "לשבת על הגדר". וייתכן כי הדוח המאכזב אכן סיפק תשובה חלקית לשאלה זו, ויגרום לפד לא "להסתכן" ולהמתין עם העלאת הריבית לדצמבר או בכלל לשנה הבאה. 

נזכיר כי ישנן עוד שתי פגישות ריבית של הפד עד סוף השנה: ב-2 בנובמבר וב-14 בדצמבר. הסיכוי להעלאת ריבית בחודש הבא צנח ל-8% בלבד לעומת 15% לפני הפרסום. לעומת זאת, הסתברות להעלאת ריבית בדצמבר עלתה ל-70% מ-55% לפני פרסום הנתונים. כלומר, הדוח החלש אמנם מחק את האפשרות להעלאת ריבית בנובמבר, אך העלה משמעותית את הסיכוי להעלאתה בדצמבר.