רוזנטל על סערת נתניהו-דרוקר: "רה"מ בלחץ, הוא מפוחד"

ח"כ מיקי רוזנטל הגיב לעוד מערכה בין נתניהו לעיתונאי חדשות 10: "איך יודעים שנתניהו בלחץ? כשמתחילה מלשכתו עוד השתלחות פרנואידית בתקשורת וב'שמאל הקיצוני' שזוממים להפילו"

רביב דרוקר ובנימין נתניהו / צילום: יוסי כהן ואמיל סלמן - הארץ
רביב דרוקר ובנימין נתניהו / צילום: יוסי כהן ואמיל סלמן - הארץ

בסוף השבוע האחרון נרשם עוד שלב במערכה המתמשכת בין ראש הממשלה בנימין נתניהו לבין העיתונאי רביב דרוקר על רקע חשיפת דרוקר את פרשת "ביביטורס", שבמרכזה נסיעות נתניהו לחו"ל.

ראש הממשלה שיתף בפייסבוק שלו, באורח יוצא דופן, "תחקיר"של האתר הימני 'מידה' תחת הכותרת: "יחסים אסורים? רביב דרוקר ומבקר המדינה". בפוסט כתב נתניהו: "אני מצרף כאן תחקיר מרתק נוסף שקשור לנושא. משום מה, תחקירים אלה לא זכו לכיסוי באמצעי התקשורת. קריאה מהנה".

ב"תחקיר" של אתר מידה נטען כי דרוקר משתף פעולה עם מבקר המדינה יוסף שפירא נגד נתניהו בפרשת הנסיעות לחו"ל. ב"תחקיר" נכתב כי דוח המבקר על פרשת ביביטורס מתבסס על מידע חלקי ומוטה, ו"מצטרף לדוחות תמוהים קודמים של מבקר המדינה בעיצומה של מערכת הבחירות האחרונה". עוד נכתב כי "פעילותו הגלויה של המבקר היא רק חלק מהתמונה וגורמים נוספים רוחשים ובוחשים מתחת לפני השטח" - כשהרמז מופנה לעבר דרוקר. 

דרוקר, כצפוי, לא נשאר חייב והגיב בפוסט בפייסבוק משלו, בו טען כי "ראש הממשלה שלנו פשוט מאבד את זה. הוא כתב עכשיו פוסט הזוי.... בתיאוריית קונספירציה שגדולי הפרנואידים בעולם לא היו מקדישים לה דקה מיותרת. אל תגידו לי שזה משרת אותו, וזו מלחמתו בתקשורת וכל הקשקושים האלה. יש פה משהו יותר עמוק, לא ממש רציונלי". 

דרוקר כתב עוד כי "ראש הממשלה מפנה ל'תחקירים' של אתר 'מידה' על הקשר ביני לבין משרד המבקר. התיאוריה המופרכת היא שאני ומשרד המבקר חד הם, חברים קרובים, מתאמים הכול, ניזונים אחד מהשני, ולכן, כשמבקר המדינה מתרעם על היועץ המשפטי לממשלה שלא מטפל בנושאים שהוא העביר לו, אז זה בעצם אני מתרעם. איך זה? כי אני העברתי למבקר, ואנחנו חברים, והמבקר העביר ליועץ".

דרוקר טען בפוסט כי יועצו החדש של ראש הממשלה נתניהו, רן ברץ, היה עורך באתר "מידה". לדברי דרוקר, "ה'תחקיר' טוען לאיזשהו תיאום הדוק ביני למבקר. לא סתם תיאום. אני שתלתי גורם בכיר במשרד המבקר! כן, כן, עד כדי כך זרועותיי שריריות. ראש הממשלה, שהתאבד על בחירת המבקר העלוב הזה וטרח לעשות לו אודישן יחד עם אשתו, כשעורך דינו מתווך בכול הסיפור הזה, כועס שאדם סופר ראוי, שבמקרה הוא גם חבר שלי, מונה לתפקיד היועץ המשפטי של משרד מבקר המדינה (פרופסור יורם רבין). הלוואי שלנתניהו היו עשרה אחוזים מהאינטגריטי של רבין".

דרוקר כתב עוד כי "נתניהו לא נתן מעולם לעובדות לבלבל אותו. הוא כועס. התקשורת לא מתייחסת ל'תחקירים' של 'מידה'". 

 

ח"כ רוזנטל: "נתניהו בלחץ"

גם ח"כ מיקי רוזנטל (המחנה הציוני) הגיב לפוסט של נתניהו וטען כי ראש הממשלה פשוט בלחץ: "איך יודעים שנתניהו בלחץ? יש לחרדות של ראש הממשלה שני סממנים: כשמתחילה מלשכתו עוד השתלחות פרנואידית בתקשורת וב'שמאל הקיצוני' שזוממים להפילו, או כשראש הממשלה ממציא ממוחו הקודח חצאי אמיתות הגרועות משקרים (ערבים נוהרים, המופתי והיטלר ועוד ועוד).

"למרות שביבי דואג לחזור על ההכחשות 'לא יהיה כלום, כי אין כלום', נראה כי הוא מתקשה להירדם נוכח החקירה המתנהלת נגדו בימים אלה. לקראת שבת מפיץ ראש הממשלה 'תחקיר מרתק' כלשונו שפרסם עיתונאי החצר שלו נגד העיתונאי רביב דרוקר ומבקר המדינה יוסף שפירא.

"'משום מה התחקיר הזה לא זכה לכיסוי באמצעי התקשורת', מלין ביבי. אולי מפני שהוא מופרך לחלוטין, אולי מפני שדוברו של נתניהו היה עורך 'מידה', האתר שבו פורסם ה'תחקיר'? נתניהו המפוחד בוחר לתקוף את מבקר המדינה והקשרים שלו עם רביב דרוקר, אבל בואו נזכר בעובדות: המבקר שפירא הוא מינוי אישי של נתניהו. המבקר שפירא הוא זה שמילט את נתניהו מדוח קטלני בעניין פרשת 'ביביטורס'. נתניהו קיבל מימון כפול עבור נסיעותיו לחו"ל. זו אינה השערה - זו עובדה. המממנים היו בחלקם אנשי עסקים בעלי אינטרס מובהק במשק הישראלי. גם בעניין מימון מלונות הפאר למשפחת נתניהו, בהיקף של מאות אלפי שקלים, אין ספק. זו האמת, ביבי.

"אלה העובדות: פרשת 'ביביטורס' טויחה. מי שאמונים על מיגור השחיתות, היועמ"ש הקודם יהודה וינשטיין ומבקר המדינה שפירא דאגו למסמס את החקיקה החמורה. בעניין זה גם הגשתי עתירה לבג"ץ, שקיבל את עמדתי העקרונית. נראה שנתניהו לא יועמד לדין בפרשה זו - אבל התנהלותו מקוממת. לא ראוי שנבחר ציבור ינהג כך. גם הדוגמה האישית חשובה, וראש הממשלה רומס כל נורמה ציבורית כדי להימלט מציפורני החוק ומבירור אמיתי של מעשיו".