גולדמן זאקס הוריד ההמלצה לסולאראדג' וחתך מחיר היעד

המניה ירדה ב-9% ■ רוב ההמלצות על סולאראדג' עדיין חיוביות

גיא סלע / צילום: שלומי יוסף
גיא סלע / צילום: שלומי יוסף

"סולאראדג' הציגה ביצועים טובים בשלבים המוקדמים של הירידה המחזורית בשוק, אך אנחנו מאמינים שהצמיחה שלה תהיה יותר ויותר מאתגרת בגלל שינויים בנתחי השוק, שמגבירים את לחצי המחירים". כך נימקו בגולדמן זאקס את הורדת ההמלצה למניית סולאראדג' בסוף השבוע, מ"נייטרלי" ל"מכירה".

מחיר היעד למניה נחתך ב-32% ל-13 דולר, שנמוך ב-17% מהמחיר הנוכחי. מניית סולאראדג'  נפלה ביום שישי בנאסד"ק ב-9.1% לכ-15.7 דולר, מחיר שמשקף לחברה שווי של 640 מיליון דולר.

סולאראדג', שהוקמה ומנוהלת על-ידי גיא סלע, מספקת מערכות לייעול הפקת חשמל מאנרגיה סולארית. גולדמן זאקס ביצע מספר שינויים בהמלצותיו למניות הסקטור, וכעת המניה היחידה שעליה המלצת הבנק שלילית היא סולאראדג'. לדברי האנליסט בריאן לי, סולאראדג' תיתקל כבר בתחילת 2017 בתחרות חדשה בשוק הביתי האמריקאי (שמהווה 70% מהכנסותיה), מצד שחקניות מאסיה. להערכתו, מספר המתחרות עשוי להכפיל את עצמו בשנה הקרובה. יתרה מכך, לדבריו, המתחרות החדשות לא נתפסות כבעלות איכות טכנולוגית נמוכה יותר.

האנליסט מציין שתחזית הקונצנזוס היא שסולאראדג' תצמח ב-9% ב-2017, "אך אנו מאמינים שגישה זו לא לוקחת בחשבון כראוי את לחצי המחירים". להערכתו, גם תחזית הקונצנזוס לרווח הנקי למניה בטווח הארוך, עלולה להיות מוגזמת. לפי נתוני Thomson/First Call, רוב האנליסטים מחזיקים בהמלצות חיוביות על מניית סולאראדג' ומחיר היעד הממוצע הוא 24.3 דולר, גבוה ב-55% מהנוכחי.