מזור עדכנה על מכירות של 25 מערכות; המניה זינקה ב-9%

לאחר המכירה מסתכמות מספר המערכות של החברה שנמצאות בשימוש בכ-130, כאשר כ-80 מהן מותקנות בבתי חולים בארה"ב

מערכת מזור X / צילום: אתר החברה
מערכת מזור X / צילום: אתר החברה

חברת מזור רובוטיקה  , המפתחת מערכות רובוטיות לניתוחי גב, פרסמה היום (ב') דיווח לגבי מספר המערכות הרובוטיות שנמכרו ברבעון הקודם. נתונים אלה כוללים הפעם, לראשונה, הכנסות שהן במסגרת הסכם השיווק המשותף בין מזור לבין ענקית המכשור הרפואי מדטרוניק. בעקבות ההודעה עלתה היום מניית החברה כ-7% בבורסה בתל-אביב, והיא נסחרת לפי שווי של 2.2 מיליארד שקל - זינוק של 130% מתחילת השנה.

נראה כי יריית הפתיחה של ההסכם מוצלחת: מזור מכרה ברבעון 25 מערכות רובוטיות, מהן 15 מערכות למדטרוניק - כפי שהובטח בהסכם. שלוש מערכות נוספות שנמכרו הן מסוג מזורX, המוצר החדש שמזור משווקת במשותף עם מדטרוניק, ועוד שבע מערכות הן מסוג רנסאנס, שאותן מוכרת מזור באופן עצמאי.

ברבעון השני של 2016, טרם חתימת ההסכם, מכרה מזור 11 מערכות רנסאנס באופן עצמאי, כך שהיא מצליחה לשמר חלק מהפעילות העצמאית, במקביל ליישום הסכם מדטרוניק, שמגדיל מאוד את מספר המערכות המותקנות שלה.

הכנסות החברה צפויות לעמוד ברבעון השלישי על 7.5 מיליון דולר, דווקא ירידה של 10% לעומת הרבעון השני (אם כי עלייה של 10% לעומת הרבעון המקביל ב-2015). זאת, משום שחלק משמעותי מן ההכנסות עדיין לא הוכר. מתוך 15 המערכות שהזמינה מדטרוניק, חמש מיועדות להדרכה, וההכנסה של מזור מהן נמוכה, ודווקא רוב אלה הוכרו, ואילו עשר מערכות מניבות למזור הכנסה המתחרה בזו שהיא רושמת מן המוצר העצמאי שלה, ואלה יוכרו רק ברבעון הרביעי של 2016 וברבעון הראשון של 2017.

מבין ההזמנות של לקוחות צד שלישי למערכות מזורX, גם הן עדיין לא הוכרו משום שהמערכת לא הושקה עדיין, והן יוכרו עד סוף הרבעון הראשון.

לגבי מערכות הרנסאנס העצמאיות, ארבע מתוך השבע נמכרו בארה"ב, והן כוללות אופציית שדרוג למכשיר מזורX, מרגע שהושק. בינתיים נדחו ההכנסות ממכירת מכשיר זה, עד שיתברר האם הלקוחות מעוניינים או אינם מעוניינים בשדרוג שיכניס את העסקאות הללו תחת המטרייה של הסכם מדטרוניק.

כך, ברבעון הרביעי אנחנו צפויים לראות הכרה בהכנסות ממערכות רבות שהוזמנו השנה ואת השקת המערכת, כך שההכנסות כנראה יעלו, אולם הרבעון הרביעי לא יכלול שוב הזמנה של 15 מערכות על-ידי מדטרוניק, כך שמספר המערכות המוזמנות כנראה יירד.

מנכ"ל מזור, אורי הדומי, מסר כי "תגובת השוק למערכת מזורX עולה על ציפיותינו. לקוחות שהתנסו במוצר כבר הזמינו אותו, טרם ההשקה".