שגראוי במגעים עם הבנקים בניסיון להציל את החברה

בחברה מקווים כי היא תיחלץ מהמשבר ולא תעבור לכינוס נכסים ולפשיטת רגל

שגראווי / צילום: יונתן בלום
שגראווי / צילום: יונתן בלום

יממה לאחר שביקשה חברת האחים שגראוי הקפאת הליכים נגדה, מנהלת החברה מגעים מול הבנקים וספקים על מנת להצילה מקריסה מוחלטת, כך נודע ל"גלובס". את החברה מנהל כאמל שגראווי, והיא אחת מחברות הביצוע הוותיקות בענף.

בסוף השבוע האחרון החלה להישמע תרעומת מצד קבלני משנה באתרי הבנייה "חלומות פרדס חנה" ו"חלומות יקנעם" של היזמית חברת שיכון ובינוי נדל"ן, בגלל אי תשלום בעבור ביצוע וכן בשל צ'קים שחזרו. בשטח החלו קבלנים סיניים שהעסיקה שגראוי לקחת ציוד, אולם מנהלי האתר מטעמה של שיכון ובינוי דיווחו על המתרחש ובתוך כשעה נסגר האתר על ידי שומרים.

עוד באותו יום שיגרה שיכון ובינוי מכתבי הרגעה לרוכשים, ובהם התחייבה לקחת אחריות על ביצוע הפרויקטים ולא לעכב את העבודות.

אתמול (א'), כאמור, הזדרזה חברת אחים שגראוי להגיש לבית המשפט המחוזי מרכז, על ידי עו"ד שלום גולדלבט ממשרד גולדבלט, גינדס, יריב, בקשה דחופה למתן צו הקפאת הליכים בהסכמת הנושה המהותי המובטח - בנק הפועלים, נוכח קשיים תזרימיים אליהם נקלעה החברה.

לפי הנטען, חובות החברה מסתכמים בכ-100 מיליון שקל.

מבנק הפועלים נמסר כי "החברה אכן פנתה לבית המשפט בבקשה להקפאת הליכים, ובנק הפועלים שהינו נושה של החברה לא התנגד לבקשה זו".

השופטת עירית וינברג-נוטוביץ נעתרה לבקשה והורתה במעמד צד אחד לעכב הליכים נגד החברה ולמנוע חילוט עד להחלטה אחרת. לפי ההחלטה, הכונס הראשי יגיש תגובתו לבקשה עד היום אחר הצהריים ומשכך ממהרים בחברה להגיע להסכמות כלשהן עם הנושים המובטחים.

בלבול עם החברות האחרות

בצילה של הפרשה עומד גם בלבול בין החברה לבין חברה בעלת שם דומה - שגראוי-לייבוביץ. ג'ורג' שגראוי היה קבלן ותיק ובנו כאמל הקים בשנת 1989 את חברת האחים שגראוי. הבן השני כמיל הקים בשנת 2006 את שגראוי ייזום ובניה SBC, שעוסקת ביזום וביצוע בעיקר בצפון הארץ. ב-2005 הוקמה חברה בבעלות של ארי ליבוביץ ורובר שגראוי (בנו של כמיל) המתעסקת בשימור ובבנייני יוקרה, בעיקר בתל אביב. שתי החברות הללו אינן קשורות לחברה של כאמל שנקלעה כעת לקשיים כספיים.