מעורר עניין: "כרית האוויר" החדשה לרוכבי האופניים

מדענים מאוניברסיטת סטנפורד ביצעו מבחני ריסוק סטנדרטיים למוצר שפותח ע"י חברת Hovding והגיעו למסקנה שהוא יעיל פי 6 מקסדת אופניים רגילה

קסדת כרית מתנפחת לאופניים אוניברסיטת סטנפורד, H?vding airbag helmet / צילום: וידאו
קסדת כרית מתנפחת לאופניים אוניברסיטת סטנפורד, H?vding airbag helmet / צילום: וידאו

השיטה בה מגנים על ראשם של רוכבי אופניים כמעט ולא השתנתה בעשורים האחרונים. עכשיו, עם הצגתן של כריות האוויר לאופניים, מדענים מאוניברסיטת סטנפורד החליטה לבדוק את עמידותן אל מול קסדות האופניים הרגילות במסגרת מבחני ריסוק סטנדרטיים.

החוקרים השתמשו ב-Hovding - מעין קולר הכרוך סביב צווארו של הרוכב אשר מתנפח מסביב לראש במקרה של התנגשות. במסגרת הניסוי, החוקרים הלבישו את כרית האוויר על ראש של בובה עם סנסורים, והפילו אותה על משטח ברזל מגבהים שונים של בין 80 ס"מ ל-2 מטרים.

החוקרים חזרו על אותה הבדיקה בדיוק עם קסדת אופניים רגילה. בסופו של הניסוי החוקרים הגיעו למסקנה כי כרית האוויר אשר מנופחת בלחץ אופטימלי יעילה פי חמש או שש בהקטנת כוח הג'י המופעל על הגולגולת בהשוואה לקסדת אופניים רגילה.

בשלב הבא החוקרים מתכננים לבדוק האם הקסדה מקטינה גם את הסיכוי לקבלת זעזוע מוח. כרית האוויר לאופניים של Hovding זמינה לרכישה ביעדים נבחרים באירופה דרך אתר החברה תמורת 299 אירו ליחידה, לא כולל דמי משלוח של 10 אירו.