מכה ליו"ר הבורסה: הדירקטוריון הותיר את לנדאו-יערי המנכ"לית

(עדכון) - בתום דיון חריג בעקבות חוסר שביעות-רצון בדירקטוריון הבורסה מתפקודה תחת אמנון נויבך, ביקש הבורד מהמנכ"לית בפועל למשוך את מכתב התפטרותה ולהמשיך לכהן "כשבידיה כל סמכויות המנכ"ל" ■ לנדאו-יערי הודיעה על פרישתה בעקבות יחסים עכורים עם היו"ר נויבך

אמנון נויבך / צילום: תמר מצפי
אמנון נויבך / צילום: תמר מצפי

בתום דיון חריג שנמשך 3 שעות, בעקבות חוסר שביעות-רצון בקרב דירקטוריון הבורסה מתפקודה תחת אמנון נויבך, ביקש הדירקטוריון מהמנכ"לית בפועל, גל לנדאו-יערי, למשוך את מכתב ההתפטרות שלה, כשבידיה כל הסמכויות של המנכ"ל - כך הוחלט היום (ה') אחר-הצהריים בתום דיון ארוך שכונס לבקשת דירקטורים בבורסה, וזאת בעקבות חוסר שביעות-רצון בקרב דירקטוריון הבורסה בת"א מתפקודה של הבורסה תחת היו"ר אמנון נויבך. 

לנדאו-יערי תמשיך לכהן כמנכ"ל בפועל של הבורסה עד לכניסתו לתפקיד של המנכ"ל הקבוע הבא, תהליך שצפוי להימשך מספר חודשים. 

מדובר במכה ליו"ר הבורסה הדומיננטי, אמנון נויבך, שיחסיו עם לנדאו-יערי היו עכורים במיוחד. לאחרונה אף דווח כי נויבך אף מידר את לנדאו-יערי משורת תחומים מרכזיים, מה שהוביל אותה להודיע על התפטרותה. 

מהבורסה נמסר עתה כי "דירקטוריון הבורסה התכנס היום לדון בהודעת ההתפטרות של ממלאת מקום מנכ"ל הבורסה,  גל לנדאו-יערי. לאחר דיון בנושא פנה הדירקטוריון וביקש מגל לנדאו-יערי למשוך את מכתב ההתפטרות, ולהמשיך לכהן כממלאת מקום מנכ"ל הבורסה, כשבידיה כל סמכויות המנכ"ל", תוך שהוסיפו כי "לנדאו-יערי הסכימה לבקשת הדירקטוריון". לנדאו יערי מונתה למנכ"ל בפועל של הבורסה לאחר שהמנכ"ל הקודם, יוסי ביינארט, יצא לחופשת מחלה בסוף חודש יוני האחרון. לפני ימים מועטים הודיע ביינארט על פרישתו הסופית מהתפקיד.

הבורסה מתאפיינת בתקופה האחרונה בכאוס, הן עסקי והן ניהולי, שמתאפיין בגל עזיבות של בכירים. רק לפני מספר שבועות פרסמה הבורסה כי החלה לחפש מנכ"ל חדש במקום יוסי ביינארט שהודיע על פרישתו מהתפקיד בשל מחלה קשה. היו"ר נויבך הקים ועדת איתור לבחירת מנכ"ל חדש.

הבורסה סובלת בשנים האחרונות מ"התייבשות" - ירידה במחזורי המסחר, היעדר הנפקות הון של חברות חדשות ומחיקה מהמסחר של חברות ותיקות, בדרך כלל בשל הרגולציה הגוברת. בד בבד, חלה הרעה משמעותית בתוצאותיה העסקיות של הבורסה, הצפויה לסיים את שנת 2016 עם הפסד בסכום של 9.75 מיליון שקל.

לפני לנדאו-יערי פרשו מהבורסה גם הדוברת הקודמת של הארגון עידית יערון; רונן הורוביץ, מנהל מחלקת טכנולוגיות מידע ותפעול, ועוד. בין הנהלת הבורסה לבין העובדים מתנהל גם מאבק. העובדים טוענים כי  במקום ההנהלה הישנה, הובאו מנהלים חדשים, סמנכ"לים בתפקידים חדשים, שלא היו קיימים קודם וכיום מונה הנהלת הבורסה 13 אנשים בתפקידי יו"ר, מנכ"ל וסמנכ"לים - יותר מנהלים בבורסה מאשר קיימים בבנקים. בבורסה לני"ע יש חבר הנהלה אחד על כל 17 עובדים", הם טענו.