מזהים חולשה? ההימורים נגד מניית אמזון בשיא היסטורי

דווקא בשיא ראלי מתמשך שאותו חווה המניה, השורטיסטים תוקפים אותה בעוצמה חסרת תקדים

אמזון / צילום: רויטרס
אמזון / צילום: רויטרס

בתקופה האחרונה, נהנתה מניית אמזון מנסיקה כמעט בלתי פוסקת, והוסיפה לערכה 23% מתחילת השנה. הסנטימנט החיובי סביב המניה נגרם מביצועים חזקים של שירותי הענן של החברה, שירותים חדשים שהושקו (כדוגמת שירות המוזיקה AMU) והודעת החברה על כוונתה לשכור 120,000 עובדים זמניים לקראת עונת החגים הקרובה.

אולם, נתונים שהתקבלו מפירמת הניתוח הפיננסי S3 Partners, מראים כי המכירות בחסר (שורטים) על מניית החברה צמחו בצורה אגרסיבית ומצויות כעת ברמה חסרת תקדים של 5.3 מיליארד דולר. בין השנים 2012 ו-2015, נמדדו השורטים בטווח של בין 2 מיליארד דולר ל-3 מיליארד, אולם עלו מאז. רק ב-6 השבועות האחרונים, נרשמו שורטים בסך של 1.8 מיליארד דולר על מניות החברה.

ראש מחלקת המחקר ב-S3 ניסה להסביר מה עובר בראשם של המוכרים בחסר: "הם רואים מניה שעלתה יותר מדי, יש אמונה רצינית כי אמזון עומדת להאט ולהפוך את המגמה באופן זמני לקראת סוף השנה הנוכחית".

לעומת זאת, יש גם הגורסים אחרת: בנק ההשקעות מורגן סטנלי הציב מחיר יעד של 1,100 דולר למניה עם המלצת "קניה". האנליסטים בבנק טוענים שפעילות המסחר האלקטרוני החזקה של אמזון לא מגולמת לחלוטין במחיר המניה, כאשר אמזון נכנסת לתקופה של שיפור הרווחיות בתחום זה, בצד המשך ההשתלטות על נתח השוק העולמי.

 

ימים יגידו מה העמדה הצודקת, אולם על פי נסיון העבר, קשה להמר נגד אמזון ומנהיגה הבלתי-מעורער ג'ף בזוס - שהוביל את מניית החברה לתשואה בלתי נתפסת של כ-2,500% בעשור האחרון.