קבוצת ליאו נואי לא תרכוש את אורתם סהר; האג"ח צונחות

קבוצת המשקיעים בראשות ליאו נואי הודיעה על ביטול הסכם הבנות לרכישת החברה ■ לחברה יש בשוק אג"ח בערך נקוב של קצת פחות מ-300 מיליון שקל ■ קופות הגמל של פסגות מחזיקות בכ-13% מהחברה

ליאו נואי / צלם: איל יצהר
ליאו נואי / צלם: איל יצהר

אורתם סהר הודיעה הבוקר (א') כי קבוצת המשקיעים בראשות איש העסקים ליאו נואי הודיעה על ביטול מזכר ההבנות לרכישת החברה. בתגובה להודעה צונחות מניות אורתם סהר  ואגרות החוב שלה.

החברה נמצאת בבעלות אמיר נחום שמשמש גם המנהל הללי שלה, אורי דורי וקופות הגמל של פסגות. לחברה יש אגרות חוב בשוק בערך נקוב של כ-280 מיליון שקל. אגרות החוב של החברה צונחות בשעה זו בכ-15% כל אחת.

בחודש שעבר פורסם כי המיליארדר היהודי-בריטי ליאו נואי מתכוון לרכוש את אורתם סהר מהמנכ"ל אמיר נחום והיו"ר אורי דורי. נואי ומשקיעים נוספים חתמו על מזכר הבנות לפיו יזרימו לחברה 50 מיליון שקל במזומן, בכפוף לביצוע בדיקת נאותות (שתימשך עד 15 בנובמבר עם אפשרות הארכה ב-30 יום נוספים) ולקבלת האישורים המתאימים.

נוסף על כך, יקבלו נואי ושותפיו אופציה להשקעה נוספת של 35 מיליון שקל באורתם סהר, סכום שיועבר לחברה תוך חצי שנה ממועד השלמת העסקה. ההשקעה תבוצע לפי שווי חברה של 15 מיליון שקל (לפני הכסף) כנגד הקצאת מניות שיקנו למשקיעים 77% מהחברה עבור ההזרמה הראשונית, בהיקף של 50 מיליון שקל.

כאמור, בדיקת הנאותות הסתיימה הרבה לפני המועד המתוכנן עם הודעה על ביטול מזכר ההבנות.

לאחר פרסום ההודעה על מזכר ההבנות פנתה החברה למחזיקי האג"ח בבקשה לדחיית תשלום החוב הקרוב. בשנה הקרובה החברה אמורה לפרוע כ-90 מיליון שקל למחזיקים (סדרות ד' ו-ה' צמודות מדד, וסדרה י' אג"ח להמרה). בשלב זה מבקשת החברה לדחות את התשלום הקרוב למחזיקי אג"ח ד', שאמור להתבצע ב-24 באוקטובר, בהיקף של 40 מיליון שקל. בסדרה ד' מחזיקים בין היתר פסגות, איילים, מגדל, הראל והלמן אלדובי.