מנכ"ל בזן זומן לשימוע בחשד להפרת תנאי פליטת מזהמים

מנכ"ל בזן, אבנר מימון, זומן לשימוע במשרד להגנת הסביבה, בעקבות חשד להפרת תנאי פליטות מזהמים במפעל כרמל אולפינים הנמצא בבעלות בזן ■ השימוע יתקיים ביום חמישי הבא

זיהום אוויר / צלם: רויטרס
זיהום אוויר / צלם: רויטרס

מנכ"ל בזן, אבנר מימון, זומן לשימוע במשרד להגנת הסביבה, בעקבות חשד להפרת תנאי פליטות מזהמים במפעל כרמל אולפינים. השימוע יתקיים ביום חמישי הבא. כרמל אולפינים, המייצר פולימרים לתעשיית הפלסטיק, נמצא בבעלות מלאה של בזן. 

לפי הודעת המשרד להגנת הסביבה, ב-7 בספטמבר נצפה עשן שחור בארובה במפעל, בשל 3 תקלות שגרמו לזרימת גזים מוגברת. חודש לאחר מכן, ב-7 באוקטובר, אירעה תקלה בשעות הערב, שהובילה גם היא לזרימת גזים מוגברת לארובה ולעשן שחור סמיך שצולם על ידי תושבים באזור. במשרד להגנת הסביבה סבורים כי המפעל לא נקט בכל האמצעים הנדרשים למנוע את חריגות הזיהום.

עוד טוענים במשרד להגנת הסביבה כי בשנה האחרונה התרחשו 6 תקלות שגרמו לעצירת פעילות מתקן לשריפת גזי פליטה המכילים חומריים אורגניים נדיפים. במשרד סבורים כי התקלות מעידות על כשל בביצוע תחקיר מעמיק למניעת הישנות התקלות, וכן כי הדיווחים שהעביר המפעל על התקלות היו חלקיים והיוו גם הם חלק מההפרות של היתר תנאי הפליטה ושל חוק אוויר נקי. 

במקביל לחריגות, התברר בסיור פיקוח שהתקיים בתחילת החודש בהשתתפות מנכ"ל המשרד להגנת הסביבה, ישראל דנציגר, כי שתי ארובות בכרמל אולפינים אינן עומדות בתנאים הנדרשים בנוהל בדיקת הארובות. מדובר בין היתר בפתחי דיגום, מרפסות ואמצעי גישה נוחים ובטוחים לצורך ביצוע דגימות ובדיקות באופן שוטף. 

מבזן נמסר בתגובה: "קבוצת בזן פועלת לשמירה קפדנית של כל ההוראות החלות עליה. החברה קיבלה את הזימון ותתייחס לכל הנושאים בצורה מסודרת בשימוע".