קשת תחזיר למסך את התוכנית "הכרישים" ששודרה לפני כעשור

את התוכנית יפיק אסף גיל, ועדיין לא ידוע מתי היא תעלה לאוויר ■ בגלגולה הקודם שודרה התוכנית בערוץ 10 ■ גרסאות של התוכנית עדיין משודרות ב-BBC בבריטניה וב-ABC בארה"ב

הכרישים / צילום: אלדד רפאלי
הכרישים / צילום: אלדד רפאלי

זכיינית ערוץ 2 קשת החליטה להחזיר למסכים את תוכנית הריאליטי "הכרישים", ששודרה לפני כעשור בערוץ 10. את התוכנית תפיק עבור הזכיינית גיל הפקות של המפיק אסף גיל, שהיא בעלת הזכויות בארץ על הפורמט, ששייך לחברת סוני (Sony Pictures Television), והיא גם זאת שהפיקה את התוכנית כשזו שודרה בערוץ 10.

בימים אלה התחילו לעבוד בזכיינית ובחברת ההפקות על פרקים חדשים של התוכנית, שעדיין לא ידוע מתי תעלה לאוויר. גיל הפקות מפיקה עבור קשת גם את תוכנית הריאליטי "מאסטר שף", ותוכניות נוספות, והיא אחת אחראית גם לתוכניות בולטות כמו "בייבי בום" (ערוץ 10) ו"רוקדים עם כוכבים" (ששודרה בעבר ברשת, ערוץ 2).

פורמט התוכנית בנוי כך שהוא כולל יזמים שמציגים פרויקטים שלהם מתחומים שונים ומבקשים לקבל מימון כדי להוציא אותם לפועל. מולם ניצבים אנשי עסקים שמתחקרים אותם אודות התוכנית העסקית שלהם ובוחנים את ההצעה. אם המשקיעים מעוניינים לממן את הפרויקט או את חלקו, הם מתחייבים לכך במהלך התוכנית ועושים זאת מכספם האישי.

בעולם שודרה התוכנית לראשונה ביפן בתחילת המילניום, אולם הגרסאות המוכרות יותר שלה הן הגרסה הבריטית, שנקראת "Dragons' Den" (מאורת הדרקונים) ועדיין משודרת בימים אלה ברשת ה-BBC; והגרסה האמריקאית, "Shark Tank", שעדיין משודרת ברשת ABC.

בארץ שודרו שתי עונות של התוכנית, בהנחייתו של גיא זהר. בזמנו כלל פאנל המשקיעים של "הכרישים" גם את היזם עודד דסאו, שעוד במהלך שידור התוכנית, ולאחר שהוקלטו רוב פרקיה, הסתבך, ובהמשך הורשע בהעברות כספים בלתי חוקיות ונשלח למאסר של שנתיים. משקיע נוסף בתוכנית, ג'קי בן-זקן, הסתבך גם הוא, וכמה שנים לאחר שהתוכנית כבר ירדה מהמסכים הוא הורשע במספר עבירות - ובהן הרצת מניות וקבלת דבר במירמה - שבגינן הוא אמור התחיל לרצות בקרוב עונש מאסר של 26 חודשים.