ברונפלד: "האוזר בישל את הדייסה, שר האוצר צריך להתערב"

ברונפלד, לשעבר יו"ר הבורסה בת"א, תוקף בראיון לרדיו 103 את האוזר, טוען כי "אין לו מושג בניהול" וקורא לכחלון להתעשת: "הבורסה חשובה לא פחות מקרפיונים לחג"

סם ברונפלד  / צילום: איל יצהר
סם ברונפלד / צילום: איל יצהר

סם ברונפלד, לשעבר יו"ר הבורסה בתל-אביב, מותח ביקורת חריפה ביותר על יו"ר רשות ניירות ערך, שמואל האוזר, וקורא לשר האוצר משה כחלון לנקוט צעדים בעקבות המשבר בבורסה בתל-אביב.

בראיון לענת דוידוב ויעל איילון ברדיו ללא הפסקה 103fm, אמר ברונפלד: "לא הודחתי מתפקידי. אף אחד לא יכול היה להדיח אותי. לאיש לא הייתה סמכות. התפטרתי כי הרגשתי שאני לא יכול לעבוד עם יו"ר הרשות".

"אין לו מושג בניהול"

"לרשות אין סמכות להתערב במינוי ופיטורי דירקטורים ומנכ"ל", הדגיש ברונפלד. "האוזר לקח את הסמכות הזאת לידו ותראו איזו דייסה הוא בישל, תראו מה יצא מזה. הוא טוב בכתיבת ספרים ומאמרים אבל לדעתי בניהול אין לו מושג, ותראו מה קרה. הוא מינה את היו"ר והמנכ"ל, אנשיו מאוד פעילים בדירקטוריון, וזאת התוצאה".

"אני קורא כאן לשר האוצר שיתפוס מנהיגות", אמר ברונפלד. "הוא מינה את האוזר, האוזר זה הילד שלו, הוא בישל את הדייסה ושר האוצר צריך להתערב. זה לא פחות חשוב מלהוריד את מחירי הקרפיונים לפני החגים. גם הבורסה חשובה למדינת ישראל. אני אומר לשר האוצר שייכנס למדוכה שיתחיל להיות פעיל ויתפוס מנהיגות. מספיק עם הלוקשים מה שמכרו לו, שיתעשת ויתחיל לבדוק מה קורה".

"הבורסה היא ארגון שמפעיל תשתית לאומית וצריך להתנהל בצורה יעילה טובה ומסודרת", ציין ברונפלד, "ברמה השנייה, מה באמת גורם לכך שהמחזורים וההנפקות בבורסה נמוכים? מה שהבורסה האמריקנית לא יכול לעשות כי היא מאוד מאוד גדולה, הבורסה בתל-אביב כן יכולה לעשות, אם רק הרגולטורים יניחו לה. הבורסה בתל-אביב דוחה היום, בגלל עודף רגולציה, את החברות הציבוריות והמשקיעים, וזאת התוצאה. אם ישתנה המשטר הרגולטיבי, יש סיכוי גדול שלמרות המשברים בעולם הבורסה בתל-אביב לא תצטמק".