המסחר בוול סטריט ננעל בירידות; הנפט צנח ב-2.7%

אמש: העימות השלישי והאחרון בין המועמדים לנשיאות ■ ורייזון ירדה בלמעלה מ-2.5% לאחר פרסום הדוחות הכספיים ■  מייקרוסופט צפויה לפרסם את הדוח הכספי הרבעוני

הבורסה נאסדק וול סטריט / צלם בלומברג
הבורסה נאסדק וול סטריט / צלם בלומברג

המסחר בוול סטריט ננעל הערב (ה') בירידות, זאת על רקע הצניחה במחירי הנפט ושינוי המגמה במסחר באירופה שהתנהל בעליות ובעקבות דבריו של יו"ר ה-ECB מריו דראגי עבר לירידות וסגר בעליות. אמש נערך העימות השלישי והאחרון בבחירות לנשיאות ארה"ב. במסגרת העימות, עורר המועמד הרפובליקני דונלד טראמפ סערה כאשר הצהיר כי הוא אינו מוכן להתחייב לקבל את תוצאות הבחירות במדינה, שיערכו בעוד כ-3 שבועות. היום כבר פרסם טראמפ הבהרה לפיה קבל את תוצאות הבחירות - אם ינצח.

 

מחירי הנפט  צנחו ב-2.7% לאחר שסגרו בראלי אמש. נזכיר שאתמול פורסם נתון מלאי הנפט בשבוע החולף, אשר ירד בארה"ב ב-5.2 מיליון חביות, מה שגרם לזינוק במחירי הנפט אשר חצו את 51 הדולר, ולמעשה הגיעו למחיר הגבוה ביותר מאז חודש יולי 2015.

פייפאל פרסמה את הדוחות הרבעוניים, וחשפה כי רווחיה ברבעון השלישי של השנה עומדים על 2.67 מיליארד דולר, נתון המאפיל על תחזיות מוקדמות שעמדו על 2.65 מיליארד דולר.

הבנק האירופי המרכזי (ECB) הודיע כי הריבית ביבשת תישאר ברמתה הנוכחית - 0%. במסיבת העיתונאים שקיים דראגי לאחר פרסום הודעת הריבית אמר כי תכנית רכישות האג"ח (QE) תימשך גם לאחר חודש מארס 2017 - אם יהיה צורך בכך. דראגי אמר עוד כי בשלב זה לא התחילו הדיונים בנושא והם יתקיימו, ככל שיהיה צורך, בחודש דצמבר. 

עם פתיחת המסחר פרסמו את הדו"חות הכספיים מספר חברות גדולות, ביניהן ורייזון שדיווחה על הכנסות נמוכות מהתחזיות המוקדמות, ואמריקן איירליינס  שדיווחה על רווחים. גם פייפאל דיווחה כאמור על רווחים.

לאחר סגירת המסחר, יתפרסם הדוח הרבעוני של מייקרוסופט .

בגזרת המאקרו, נרשמה עלייה מפתיעה במספר דורשי דמי האבטלה השבועיים שעלו ב-13 אלף ל-260 אלף, זאת לעומת התחזיות המוקדמות שצפו 251 אלף תביעות. עלייה מפתיעה נוספת נרשמה בגזרת נתון מכירת הבתים הקיימים, אשר עלה ב-3.2%, מ-5.33 מיליון בתים ל-5.47 מיליון. האנליסטים צפו עלייה מינורית יותר ל-5.36 (כאשר בחודש אוגוסט נרשמה ירידה).

יצרנית המכוניות החשמליות טסלה  פרסמה היום סרטון ובו נראית הדגמה של יכולות המכונית האוטונומית של החברה. בסרטון, נוסעת המכונית כברת דרך ללא התערבות הנהג האנושי (שנמצא במכונית, לדברי טסלה, אך ורק משום שכך מחייב החוק) ובסיום אף מאתרת מקום חניה וחונה בו עצמאית.