פלוריסטם מגייסת 30 מ' ד' מאינובייטיב - המניה מזנקת בחדות

אינובייטיב מדיקל, הנסחרת בבורסה בשנזן לפי שווי של 1.43 מיליארד דולר, תוכל להגדיל את חלקה בפלוריסטם לכ-21% מהמניות ■ ההשקעה היא בפרמיה של כ-15% על מחיר השוק

חברת הטיפול בתאי הגזע פלוריסטם, המפתחת תמיסת תאי גזע מוזרקת לטיפול במחלות שונות מחסימת כלי דם ועד רגישות לקרינה ונמצאת בשלב הניסויים הקליניים, הודיעה היום (ג') על גיוס של 30 מיליון דולר מאינוביישן מדיקל (Innovative Medcal), חברה בת של קרן ההון סיכון הסינית ZSVC.

בתמורה להשקעה תקבל אינובייטיב מדיקל 17% ממניות פלוריסטם , כלומר ההשקעה היא בפרמיה של כ-15% על מחיר השוק. בשנה האחרונה ירדה מניית פלוריסטם כ-15%, במקביל לירידות בסקטור הביומד. 

המשקיעה, אינובייטיב, נסחרת בבורסה בשנזן לפי שווי של 1.43 מיליארד דולר. היא עסקה בתחילה בתחום החקלאות הימית לצרכי הפקת תכשיטים (פנינים), התרחבה לתחום הקוסמטיקה ומשם לתחום הבריאות. בשנים האחרונות היא רכשה מספר בתי חולים וחברות מו"פ רפואי בסין. ההשקעה של אינובייטיב מדיקל בפלוריסטם היא השקעה בהון, כרגע ללא מתן זכויות מסחור לשותפה, וזאת באופן חריג יחסית להשקעה מגורמים סיניים.

בעקבות ההשקעה תהפוך החברה הסינית לבעלת המניות הגדולה בפלוריסטם, שאין לה בעלי מניות דומיננטיים אחרים, והיא מנווטת כבר למעלה מעשור, מאז מוזגה לשלד בורסאי בנאסד"ק, על ידי צוות ההנהלה שלה, בהובלת המנכ"ל זמי אברמן והנשיא וסמנכ"ל התפעול יקי ינאי. כעת אינובייטיב גם תמנה דירקטור בחברה, ותקבל אופציות אשר יאפשרו לה להגיע לאחזקה של 19.99% בפלוריסטם ללא הגבלה ולהחזקה של 21% אם יאושר המהלך על ידי האסיפה הכללית.

ינאי מסביר כי: "אינובייטיב היא שותף שפחות רגיש למחיר המניה. כרגע מדובר בהשקעת 'היכרות' מתוך כוונה לייצר שיתוף פעולה ארוך טווח, שיפתח לנו דלתות לשוק הסיני, אם כי בשלב זה אין במסגרת החוזה הסכם הפצה. היה לנו חשוב שיהיה לנו קודם כל שותף הון, שיאפשר לנו לחתום על ההסכם המסחרי הכי טוב שיש".

- מה התוכניות שלכם בסין?

"נכון להיום אין לנו פעילות בסין, וזו הייתה החלטה שלנו לא להיכנס לשם ללא גיבוי של גורם מקומי. האינדיקציה המעניינת ביותר עבורנו בסין היא חסימת עורקים בגפיים (CLI), אולם כל התחום של תרפיה באמצעות תאי גזע מעניינת אותם. אנחנו בוחנים היום את הרגולציה בסין, והעסקה מעידה כי אנחנו מאמינים שאפשר יהיה לשווק מוצרים מבוססי תאים בסין תוך זמן סביר. כבר יש באמתחתנו את ניסויי הבטיחות, אשר יכולים להקל על רישום בסין, שעוברת מהפיכה בתחום הטיפול בתאי הגזע. הממשלה מסלקת בהדרגה את כל הגורמים הלא מורשים מן התחום, ופותחת דלתות לגורמים כמונו שעוברים במסלול הרגולטורי המסודר".

פלוריסטם תציג לראשונה תוצאות מניסוי קליני בגודל משמעותי, במהלך 2017. מדובר בניסוי בצליעה לסירוגין עקב חסימת כלי דם בגפיים, שנערך ב-170 איש. ב-2018 או 2019 היא אמורה להציג תוצאות מניסויי שלב III בחסימות כלי דם בגפיים ובתחום האורתופדי, אליהם היא אמורה להיכנס במהלך 2017. פלוריסטם גייסה עד היום את רוב הונה עד בבורסת נאסד"ק. בקופת החברה נותרו כיום כ-32 מיליון דולר, לאחר ששרפה 18 מיליון בשנה האחרונה.

- השוק מחכה זמן רב לכניסה שלכם לניסויי שלב III, בה יועמדו המוצרים שלכם למבחן חיצוני.

"התעכבנו בניסויים במטרה להשיג אישורים למסלולים שבהם נוגדר כמוצר פורץ דרך, כך שלא נצטרך לבצע ניסויי ענק אלא ניסויים קטנים יותר. בגישה כזו, בטווח הרחוק דווקא נחסוך זמן בהגעה לשוק". 

פלוריסטם מיוצגת בגיוס בידי עורכי הדין עודד הר אבן, ערן בן דור ורון בן בסט ממשרד זיסמן אהרוני גייר ושות'.