סלקום תפצה ב-11,000 שקל לקוח עסקי שחווה בעיות בניוד

כך קבע בית המשפט לתביעות קטנות ■ הלקוח טען כי ניזוק כספית מניתוק קו שנכפה עליו

חברת הסלולר סלקום תפצה בסכום של 11,000 שקל לקוח עסקי שחווה בעיות בניוד קו אליה, לאור טענתו כי הוא ניזוק כספית מניתוק קו שנכפה עליו - כך קבע בית המשפט לתביעות קטנות בבאר-שבע.

התובע, לקוח עסקי (מתקין וטכנאי מזגנים), ביקש לנייד בחודש יוני 2015 שני קווי טלפון מחברת פלאפון לסלקום. לטענתו, רק קו אחד נויד בפועל, ואילו הקו השני לא פעל במשך כמה ימים. רק בדיעבד, כשגילה את דבר התקלה, הבין שנגרמו לו נזקים כספיים, לאור העובדה שלקוחות לא הצליחו להשיגו טלפונית.

לטענתו, פניות רבות חוזרות ונשנות אל סלקום לא סייעו, כאשר בסופו של דבר נאמר לו כי פלאפון היא זו שלא משחררת את הקו, ולכן הוא נאלץ לחזור ולהימנות עם לקוחותיה - מכאן החליט לתבוע גם את פלאפון (תביעה אשר נדחתה).

סלקום טענה להגנתה כי הקו הבעייתי הוא "מספר דאבל" (כלומר, שני מספרי טלפון שמשויכים למכשיר אחד), ולכן היה על הלקוח לעדכן כי מדובר בקו כזה ולפעול ישירות מול פלאפון, במטרה לשחרר את המנוי. טענה נוספת הייתה כי היות ומספר הדאבל היה זמין, הרי שלא נגרמו ללקוח נזקים כספיים.

בית המשפט הסכים עם טענת הלקוח כי נגרם לו נזק כספי (אובדן הכנסה), ולפיכך קבע כי על סלקום, שעליה מוטלת האחריות לבצע את הליך הניוד כשורה, לפצות את הלקוח.

לדברי בית המשפט, "כאשר נציג החברה הקולטת - במקרה זה סלקום - מבטיח כי יטפל בכל הכרוך בניוד, ויש לו גם עניין לעשות, שכן הוא זוכה בלקוח חדש, מוטלת עליו החובה הבסיסית להבהיר לאותו לקוח פוטנציאלי את כל הדרוש, כולל לברר עימו מהם המספרים שאותם הוא רוצה לנייד, ובמקרה שיש מספר דאבל, לשאול במפורש את הלקוח הפוטנציאלי האם קיים מספר כזה ולהבהיר לו מה יש לעשות במקרה כזה. הידע המקצועי והטכני על כך הוא בידי מי שעוסק בכך, דהיינו נציגי חברות התקשורת שזהו עיסוקם היומיומי".

הסכום שקבעה השופטת דרורה בית אור עמד על 10,000 כפיצוי ועוד 1,000 שקל הוצאות משפט.