המשך המאבק על התאגיד: כנס חירום ודיון בוועדת הכלכלה

ב"כנס חירום למען השידור הציבורי" שייערך מחר צפויים לקחת חלק העיתונאים אילנה דיין, בן דרור ימיני, מתן חודורוב ועוד

תאגיד השידור כאן לוגו
תאגיד השידור כאן לוגו

מעבר למהלך שביצעו אמש (ג') בתאגיד השידור עם פרסום מסמך המוכנות - פרסום שיש להתייחס אליו בעיקר כחלק נוסף מהמערכה התקשורתית והפוליטית על עתידו, שנכפתה על אנשיו - ב"כאן" ימשיכו בימים הקרובים לנסות ולהגביר את הלחצים על מקבלי ההחלטות, ובראשם שר האוצר, משה כחלון.

אחרי שאתמול ערכו אנשי ועד העובדים של התאגיד כנס חירום, שממנו יצאה קריאה לכחלון "לעמוד מאחורי הבטחותיו ולאפשר לנו להמשיך בעשייה" - מחר (ה') ייערך כנס חירום נוסף, הפעם בהשתתפות עיתונאים, אנשי תקשורת וגורמים בתעשיית הטלוויזיה.

באירוע, שייערך תחת הכותרת "כנס חירום למען השידור הציבורי", ייטלו חלק על-פי הודעת ארגון העיתונאים, העיתונאים אילנה דיין, בן דרור ימיני, מתן חודורוב ועוד. מהארגון נמסר כי האמירה שעומדת לצאת מהכנס היא כי "שידור ציבורי צריך לשרת את הציבור ולא להיות צעצוע של פוליטיקאים", וקראו לעיתונאים מכל כלי התקשורת לקחת בו חלק.

בתוך כך, ביום רביעי הבא תתכנס ועדת הכלכלה של הכנסת, בראשות ח"כ איתן כבל (המחנה הציוני), למה שמוגדר כ"ישיבת מעקב אחר ההיערכות ליישום חוק השידור הציבורי ותחילת שידורי 'כאן'".

כזכור, הדיונים בתיקון לחוק התאגיד שעברו בקיץ, התקיימו בוועדה בהובלת כבל, שיחד עם ח"כ רועי פולקמן (כולנו) היו מהגורמים שתמכו בעליית התאגיד לאוויר במועד המוקדם האפשרי. מולם התייצב אז יו"ר הקואליציה, ח"כ דוד ביטן (ליכוד), שאף על-פי שתמך בסופו של דבר בהסכמות שהושגו, הגיש כידוע בהמשך את הצעת החוק הפרטית שלו לביטול הקמת התאגיד.