שר החינוך בנט: "כנבחרי ציבור, צריך להתנער מח"כ אורן חזן"

בזמן שרה"מ וחברי סיעתו שותקים אחרי הכרעת ביהמ"ש, יו"ר הבית היהודי תוקף את אורן חזן: "אנחנו לא יכולים לקבל אדם שעשה מעשים לא מוסריים. אני חושב על הילדים שמסתכלים עלינו - לא כך ח"כ צריך להראות"

נפתלי בנט / צילום: רוני שיצר
נפתלי בנט / צילום: רוני שיצר

שר החינוך נפתלי בנט התייחס הבוקר (ה') לפסיקת בית המשפט בעניינו של ח"כ אורן חזן, שקבע כי חזן צרך סמים וניהל קזינו בבורגס שבבולגריה - כפי שנטען בתחקיר חדשות 2 שפורסם ביוני 2015, ואמר: "הפרטים צריכים להדליק לכולנו נורה אדומה, וחובה עלינו כנבחרי ציבור להתנער ממי שנקבע שעשה מעשים לא ראויים". את הדברים אמר השר בנט בראיון לגלי צה"ל.

"הסיפור הזה מצער אותי מאוד", המשיך בנט, "זו לא פרשה שמוסיפה כבוד לכנסת ישראל ולא לאמון הציבור בנבחריו. אני מאמין שחברי כנסת צריכים להוות דוגמה".

עוד הדגיש השר כי "החוק לא מאפשר לנו באמת לכפות על חזן להתפטר, כי אין פה כל עבירה פלילית בישראל, אבל להתנער זו אחריות של ראש סיעתו".

רוב חברי מפלגתו של חזן, הליכוד, בחרו לשתוק ולא קוראים לפעול נגדו. לשאלה "האם ח"כ חזן יכול ולהמשיך לכהן בכנסת לאור קביעת בית המשפט?", שהועברה ל-29 מתוך 30 חברי הכנסת במפלגת השלטון (מלבד חזן עצמו כמובן), השיבו רק שלושה חברי כנסת במפלגה - סגנית שר החוץ, ציפי חוטובלי; סגן השר לשיתוף-פעולה אזורי, איוב קרא; ויהודה גליק.

"בית המשפט מתאר התנהלות שאינה הולמת נבחר ציבור ומביישת את מעמד חבר הכנסת", מסרה סגנית השר חוטובלי, "ציבור הבוחרים ישפוט באשר לכהונה בכנסת הבאה". לדבריה הצטרף סגן השר קרא, שאמר: "אנו מעדיפים ליכוד נקי וחובה שיהיה ליכוד נקי".

ח"כ יהודה גליק הגיב כבר שלשום להכרעת בית המשפט ואמר: "אורן הוא חבר שלי, שגם עזר לי אישית לא פעם. לא קראתי את פסק הדין, אבל הדברים שכנראה מיוחסים לו הם מסוג הדברים שלחלוטין אינם ראויים לאיש ציבור. אם הוא אכן חטא בהם - ראוי שייקח צעד אחורה וישעה את עצמו. רק הוא יודע אם הוא אכן עשה אותם או לא, ולכן הוא צריך לעשות את חשבון-הנפש שלו מול עצמו ולקבל החלטה - גם אם מדובר בהחלטה כואבת".