עובדי נתג"ז מחריפים את העיצומים: השביתו את תחנת אשכול

עובדי נתג"ז עצרו היום את פעילות התחזוקה בתחנת הכוח של חברת החשמל באשכול ■ אתמול מנעו העובדים את חיבור מפעלי ים המלח לצינור הגז ■ העובדים מוחים על כישלון המו"מ שנמשך כבר כשנתיים עם ההנהלה להשגת הסכם קיבוצי

עובדי נתג"ז מונעים את חיבור תחנת הכוח של כיל בים המלח לתשתית הגז הטבע/ צילום באדיבות דוברות ההסתדרות
עובדי נתג"ז מונעים את חיבור תחנת הכוח של כיל בים המלח לתשתית הגז הטבע/ צילום באדיבות דוברות ההסתדרות

יממה אחרי שעצרו את חיבור מפעלי ים המלח לצינור הגז, עובדי נתג"ז מחריפים היום (ה') את העיצומים ועוצרים את פעילות התחזוקה בתחנת הכוח של חברת החשמל באשכול, צעדים שגורמים בפועל להשבתת התחנה. זאת, במחאה על כישלון המו"מ שנמשך כבר כשנתיים עם ההנהלה להשגת הסכם קיבוצי.

צעדים אלה באים בהמשך לשיבושי העבודה שננקטים על ידי העובדים בעבודות הפיתוח בתחנת הכוח החדשה "נילית", סמוך למגדל העמק.

בנתג"ז 80 עובדים המאוגדים בהסתדרות ו-40 עובדי קבלן. בעקבות הקשיים בהשלמת המו"מ הכריזו העובדים לפני חמישה חודשים על סכסוך עבודה. העובדים טוענים כי ההנהלה מנצלת את תקופת המו"מ כדי להקשיח נהלים, להקפיא דיוני שכר ולקלוט עובדים בתפקידי ליבה - טכנאי גז וחשמלאים - במיקור חוץ למרות שלחברה יש תקנים פנויים.

יו"ר איגוד עובדי האנרגיה בהסתדרות שלח מכתב חריף למנכ"ל נתג"ז וקרא לו לחזור בו מהתנהלותו, אחרת תתבצע עוד החרפה בצעדים שנוקטים העובדים. "נציגות העובדים תעשה את הכל כדי להביא להסכם קיבוצי ראשון לטובת כל העובדים בצורה מכובדת וישרה [...] אנו מקווים שנתג"ז תהיה חברה גדולה ומשגשגת יותר עם עתיד כלכלי מבטיח הרבה יותר מהיום", כתב גלנוס.