אושר הסכם איחוד הרשתות בין חזי בצלאל וסלקום

רשות ההגבלים העסקיים אישרה את ההסכם, אולם מדובר באישור פורמלי בלבד ■ המשוכה האמיתית היא קבלת אישור משרד התקשורת

חזי בצלאל / צילום: יוסי כהן
חזי בצלאל / צילום: יוסי כהן

רשות ההגבלים אישרה את ההסכם בין חברת אקספון לבין סלקום בנוגע לאיחוד רשתות. מדובר באישור פורמלי בלבד ואין לו שום משמעות כרגע. האישור הוא חלק מהמגעים שמנהלת אקספון שבבעלות איש העסקים חזי בצלאל לרכישת גולן טלקום, והסכם איחוד הרשתות עם סלקום הוא חלק מהעסקה.

בצלאל ממשיך במגעים לרכישת גולן טלקום, וכרגע נעשים ניסיונות להניע את מכירת החברה מחדש. העסקה לפיכך מורכבת, וכוללת את ההסכם של הרוכשים להגיע להבנות על גולן על המחיר.

מצד שני, חייב להיחתם הסכם מול סלקום שמחזיקה בחוב של 600 מיליון שקלים של גולן, ולכן כל עסקה של גולן מחייבת אישור והסכם איחוד רשתות מולה. וגורם נוסף בדרך הוא אישור הסכם מול משרד התקשורת, שכן המשרד מציב תנאים להסכם איחוד רשתות כך שיעמוד בתנאים מוקדמים של השקעה גם בדור שלישי וגם בדור רביעי.

הסעיף האחרון בעייתי ביותר עבור רוכשים חדשים מחוץ לשוק התקשורת, כיוון שמשרד התקשורת לא יכול להקל בדרישותיו כלפיהם. הסיבה לכך היא כי שחקנים נוספים מאיימים כי במידה וההסכם של הרוכש הסופי לא יעמוד בדרישות, ינקטו בהליכים. בשורה התחתונה האיום מצד פרטנר הוא כי תגיש בג"ץ נגד המשרד, במידה ויעניק הקלות שלא הוענקו לה כאשר היא חתמה על הסכם איחוד רשתות עם הוט מובייל.