ח"כ ביטן: לא ניתן שידור ציבורי לאנשים עם שנאה אמיתית לרה"מ

יו"ר הקואליציה לרדיו 103FM: "רוב העיתונאים בתאגיד השידור רוצים ליישם אג'נדה של השמאל, אנחנו מרגישים בזה. יש כאן השתלטות של קבוצה שהיא גם מהשמאל וגם אנטי-ממשלתית"

חבר הכנסת דוד ביטן / צילום: איל יצהר
חבר הכנסת דוד ביטן / צילום: איל יצהר

"רוב העיתונאים בתאגיד השידור רוצים ליישם את האג'נדה של השמאל שם, אנחנו מרגישים בזה. הם לא מסתירים את זה גם, אתה רואה דברים שהמנהלים שלהם אומרים בפייסבוק... יש כאן השתלטות של קבוצה שהיא גם מהשמאל וגם אנטי-ממשלתית" - כך אמר היום (א') יו"ר הקואליציה, ח"כ דוד ביטן, בראיון לניסים משעל ודרור רפאל ברדיו 103FM. 

ביטן המשיך ותקף: "אנחנו הולכים לתת להם 600-700 מיליון שקל בשנה... החוק אומר שזה שידור ציבורי, וזה צריך להיות שידור ציבורי ומאוזן". 

בשלב זה קטע אותו רפאל וקרא: "אבל הם עוד לא התחילו לשדר!". "נכון", ענה ביטן, "אבל כשהם יתחילו, אתה תראה שאני צודק". 

"איך אתה יודע?" שאל רפאל. 

"איך אתה יודע שלא?" ענה ביטן. "אבל אנחנו לא ממתינים שזה יקרה". 

בהמשך הראיון הטיח המראיין משעל בביטן: "אתם משגעים את המדינה עם הפרנויה שלכם". ביטן השיב: "אנחנו לא מודאגים מזה שהעיתונות נגדנו, התרגלנו לחיות עם זה, יודעים להתמודד עם זה... אבל לא יהיה מצב שנעביר תקציבים לשידור ציבורי שיהיה לא מאוזן... אמסטרדם (ביתן התכוון לעיתונאי שאול אמסטרדמסקי, שעבר מ"כלכליסט" לתאגיד) העלה ציוץ אישי מגעיל נגד ראש הממשלה, ואחרי שעה מיד הורידו את זה. כנראה אמרו לו 'מה עשית, למה עשית את זה'. זה דבר שלא יעלה על הדעת. אני לא חושב שצריך לתת שידור ציבורי בידי אנשים שיש להם שנאה אמיתית לראש הממשלה ולליכוד. אנחנו לא נשב בצד ונגיד 'לא יורד גשם'".