ארי שביט התפטר מ"הארץ" וערוץ 10: "מתבייש בטעויות שלי"

שביט, שהואשם ע"י העיתונאית האמריקאית דניאל ברין בהטרדה מינית: "אעשה כל שביכולתי כדי שלעולם לא אצטרך להתבייש שוב במעשיי" ■ היום התפרסמה באתר אמריקאי עדות נוספת של עובדת ב"ג'יי סטריט", שסיפרה כי שביט הטריד גם אותה

ארי שביט / צילום: רוני שיצר
ארי שביט / צילום: רוני שיצר

העיתונאי ארי שביט הודיע היום (א') לעיתון "הארץ" כי הוא מתפטר מתפקידו, על רקע האשמותיהן של שתי נשים כי תקף או הטריד אותן מינית. שביט משמש גם כפרשן בתוכנית "שישי" עם איילה חסון בערוץ 10, ועל-פי הודעתו הוא פורש גם מתפקיד זה.

היום התפרסמה באתר עיתון "הארץ" הודעה מטעמו של שביט, בה נכתב: "אני מתבייש על הטעויות הקשות שעשיתי ביחסיי לאנשים בכלל ולנשים בפרט. אני מתבייש שלא נהגתי כהלכה באשתי ובילדיי. אני מתבייש בהשלכות של המעשים שעשיתי".

עוד כתב שביט: "בימים האחרונים הבנתי שלקיתי בעיוורון. במשך שנים לא הבנתי על מה מדברים כשמדברים על גברים פריווילגיים שלא רואים את הנזק שהם גורמים לאחרים. עכשיו אני מתחיל להבין. אני לוקח אחריות מוסרית מלאה על מעשיי ומסיים את עבודתי בעיתון 'הארץ' ובערוץ 10. בכוונתי להקדיש יותר זמן כדי להיות עם משפחתי שיקרה לי מכל ולעשות תיקון אישי. אני מבין שזה לא תהליך שניתן לעבור בין-לילה, ואני מחויב לעבור אותו באופן אמיתי. אעשה כל שביכולתי כדי שלעולם לא אצטרך להתבייש שוב במעשיי".

התפטרותו של שביט מגיעה על רקע האשמותיה של העיתונאית האמריקאית דניאל ברין, שתיארה במאמר שפורסם לפני יותר משבוע ב"ג'ואיש ג'ורנל" כיצד שביט תקף אותה מינית לכאורה וניסה לנשקה, בעת שנפגשה איתו כדי לראיין אותו במלון בלוס אנג'לס.

היום התפרסמה באתר אמריקאי עדות נוספת של עובדת ב"ג'יי סטריט", שסיפרה מבלי להזדהות בשמה כי שביט הטריד גם אותה.