ברנד רוכשת מניות המיעוט בפלגז לפי שווי חברה של 44 מ' ש'

פלגז, יצרנית מכלי דלק וצוברי גז, סיימה את 2015 עם הכנסות של 31 מיליון שקל ורווח נקי של כ-5 מיליון שקל

ראשי קרן קדמה / צילום: איל יצהר
ראשי קרן קדמה / צילום: איל יצהר

חברת ברנד תעשיות, הפועלת בתחומי המתכת, רוכשת משותפתה בחברה הבת פלגז את החזקותיה (40%), בתמורה לכ-17.5 מיליון שקל. 9.5 מיליון שקל מהתמורה ישולמו במזומן - כ-84% מסכום זה כבר במועד השלמת העסקה והיתרה עד סוף 2017. יתרת התמורה, כ-8 מיליון שקל, תשולם באמצעות הקצאה של מניות ברנד, המהוות קצת פחות מ-4.4% מהון החברה.

בדוחות ברנד תעשיות לשנת 2015 מצוין כי "למיטב ידיעת החברה, יתרת 40% מהון המניות של פלגז, שהנה חברה רווחית, מוחזקת בידי טאדי קבוצה להשקעות והחזקות".

פלגז, שהמפעל שלה באזור התעשייה ניצני עוז, היא חלק מפעילות המתכת של ברנד, והיא "מבצעת פעילויות שונות, כגון ייצור מכלי דלק, צוברי גז ומכלי לחץ, שליפה, הטמנה ופינוי של צוברים ומסחר באביזרים נלווים בתחום צוברי הדלק והגז". השלמת העסקה תלויה בהתקיימות תנאים מתלים, בהם אישור הממונה על ההגבלים העסקיים.

בברנד מוסיפים כי לאור היקף התמורה הכוללת בעסקה, השווי של החברה הבת הנו 43.8 מיליון שקל. בדוחות ברנד ל-2015 צוין כי היקף השקעה בפלגז (60%) עמד על 12.6 מיליון שקל.

ברנד מפרטת בהודעתה לבורסה, כי "ההסכם כולל סעיף התאמת תמורה, שלפיו ככל שתחלק החברה הבת דיבידנד עד למועד השלמת העסקה, יופחת מרכיב המזומן שישולם לשותף במסגרת העסקה סכום השווה לחלקו של השותף בדיבידנד שיחולק כאמור. לפיכך, בין היתר, נכון למועד הדיווח, בוחנת החברה את אופן מימון העסקה".

כיום מחזיקה ברנד ב-60% ממניות פלגז, המנוהלת בידי ארז כהן. בברנד מסבירים את הצורך בעסקה בכך ש"להערכת החברה, יהא זה נכון מבחינה אסטרטגית להחזיק בבעלות המלאה בחברה הבת, ויהיה בכך כדי לסייע לחברה למצות את פוטנציאל הסינרגיה העסקית והתפעולית בין שתי החברות".

את שנת 2015 סיימה פלגז עם הכנסות של כ-31 מיליון שקל, ועם רווח נקי של כ-5 מיליון שקל.

ברנד תעשיות עוסקת בייצור, בעיבוד ובהרכבה של מתקנים ממתכת וכלי רכב ייעודיים. היא נסחרת בבורסה לפי שווי חברה של כ-162 מיליון שקל. מתחילת השנה עלתה מניית החברה בכ-72%.

לחברה תחומי פעילות עיקריים, בהם המתכת והרכב הייעודי, והיא נמצאת בשליטה (70%) של קרן ההשקעות קדמה, לשעבר KCPS פרייבט אקוויטי, שמנוהלת על-ידי השותפים גלעד הלוי (המכהן גם כיו"ר ברנד), אורי עינן וגלעד שביט. מנכ"ל ברנד הוא חיים ברנד. בקבוצה כ-455 עובדים.