מניית היום: חברת ביומד שמזנקת כ-7% לאור הצלחה בניסוי

החברה דיווחה על תוצאות ביניים טובות בניסוי שנועד לבחון את השפעת הטיפול המקומי בטכנולוגיית ISTS שהיא מפתחת

חברת אינסוליין הודיעה היום (ב') על תוצאות ביניים טובות בניסוי שנועד לבחון את השפעת הטיפול המקומי בטכנולוגיית ISTS שהיא מפתחת. היעד העיקר של הניסוי הוא לבחון את השפעת הטיפול על רמות האינסולין בדם, כאשר היעד המשני הוא בחינת השפעת הטיפול על רמות הסוכר בדם.

אינסוליין  הודיעה לפני מספר חודשים כי היא בוחנת פיתוח טכנולוגיה חדשה לטיפול מקומי באמצעות טכנולוגיית ISTS בעת הטיפול באינסולין לטווח ארוך. החברה קיבלה אישור מהמדען הראשי למימון 40% מהפיתוח.

אינסוליין פיתחה את טכנולוגיית הטיפול והייצוב של אזור הזרקת אינסולין (ISTS), אשר יושמה ראשית על אינסולין לזמן ארוחות באמצעות שימוש במכשיר ה-InsuPad. המוצר קיבל אישורי CE אירופי, CE קנדי, TGA אוסטרלי ואמ"ר ישראלי. לאחרונה דיווחה החברה כי חתמה על מזכר הבנות בלתי מחייב להשקעה של 4 מיליון דולר בחברה עם משקיע מסין לפי שווי של 10 מיליון דולר אחרי הכסף.

האינסולין הבזאלי מוזרק לרוב פעם אחת ביום, בניגוד לאינסולין לטווח קצר שמוזרק לפני כל ארוחה. הזרקת האינסולין הבזאלי נועדה לשמור על רמות סוכר יציבות לאורך היום. בהתאם לחומרת המחלה ולאחר מיצוי טיפולים ותרופות שניתנות דרך הפה, חולה סוכרת לרוב מתחיל טיפול באינסולין בזאלי וככל שמחמירה המחלה הוא עושה שימוש גם באינסולין המוזרק בארוחות.

אינסוליין הודיעה עוד כי הצלחת תוכנית המחקר תאפשר לה להיכנס לראשונה לשוק נוסף, הכולל חלק גדול מאוכלוסיית המטופלים באינסולין. כיום ישנם בעולם כ-45 מיליון איש המטופלים באינסולין לטווח ארוך לפחות פעם ביום, מתוכם כ-15 מיליון איש המטופלים גם באינסולין להזרקה בזמן ארוחות ומהווים את שוק היעד הנוכחי של אינסוליין.