עובדת בבנה"פ האשימה את קינן בתקיפה מינית - ו"הושתקה"

העובדת האשימה את המנכ"ל דאז כי תקף אותה מינית במהלך נסיעה לחו"ל ■ בבנק החלו בהליך בוררות שהסתיים בדחיית טענות המתלוננת - אך למרות זאת שולמו לה סכומי-עתק ■ בנק הפועלים: "מדובר בפיצויי פרישה - לפי המלצת אדלר"

ציון קינן / צילום: תמר מצפי
ציון קינן / צילום: תמר מצפי

האם בנק הפועלים שילם מיליונים לעובדת שהתלוננה נגד בכיר בבנק על תקיפה מינית? דרמה מאחורי הקלעים בצמרת המוסד הפיננסי: במהדורת חדשות 2 דווח הערב (ג') כי אחת העובדות האשימה בכיר מאוד בבנק, שפרש לאחרונה, בכך שתקף אותה מינית. טענותיה אמנם נדחו - אך למרות זאת שולמו לה סכומי-עתק.

מאוחר יותר פרסם רביב דרוקר בערוץ 10 כי מדובר במנכ"ל בנק הפועלים לשעבר, ציון קינן

על-פי הידוע, העובדת סיפרה כי התקיפה המינית לכאורה אירעה במהלך נסיעת עסקים לחו"ל. לאחר מכן, כך מתברר, הבנק החל בהליך בוררות חשאי לחלוטין בראשות השופט לשעבר סטיב אדלר, לשעבר נשיא בית הדין לעבודה - אך הוא דחה בסופו של דבר את טענות העובדת בנוגע להאשמות לתקיפה מינית נגד קינן.

העובדת סיפרה כי קינן לקח אותה יחד עם עובדים נוספים למועדון לילה, שם הם שתו אלכוהול בכמויות גדולות. בהמשך הלילה הם חזרו למלון, ושם, לטענתה, קינן הזמין אותה לחדרו וביצע בה לכאורה מעשים מיניים חמורים ביותר.

לאחרונה, שנים אחרי האירוע, החליטה העובדת להתלונן בפני הנהלת בנק הפועלים על המעשים, וזו בתגובה לקחה אותה כאמור להליך בוררות חשאי בראשות השופט לשעבר סטיב אדלר.

אדלר דוחה את טענות העובדת בנוגע להאשמות המיניות, אבל המליץ לשלם לה פיצויי פרישה מוגדלים. בעקבות זאת, הבנק חתם עם העובדת על "הסדר שתיקה" שאוסר עליה לדבר על הנושא ושילם לה מיליוני שקלים.

יצוין כי כבר לפני שנתיים הסתבך בנק הפועלים בפרשה דומה, כשעובדת בבנק האשימה את שמעון גל, מנהל החטיבה העסקית, במעשים מיניים כלפיה. כמו בסיפור הנוכחי, גם אז קיים הבנק הליך בוררות פנימי וחשאי.

דוברת בנק הפועלים, עפרה פרויס, מסרה בתגובה: "נשיא בית הדין הארצי לעבודה בדימוס, השופט סטיב אדלר, בדק חשש לביצועה של הטרדה מינית, וקבע חד-משמעית כי לא התבצעו לא הטרדה מינית ולא התנכלות.

"העובדת קיבלה פיצויי פרישה מוגדלים, לפי המלצתו של השופט אדלר, שמצא כי הובטח לה בשנת 2007 חוזה אישי עם תנאים משופרים, אלא שבפועל שולם לה פחות. אין קשר בין הפיצויים לבין הבדיקה, שנמצאה תקינה לגמרי".