פרויקט האנליזה של הבורסה: המניה הזו עשויה לזנק כ-70%

חברת המחקר אדיסון פרסמה אנליזה על חברת המכשור הרפואי אליום מדיקל ■ באדיסון מעריכים כי הצמיחה של החברה תואץ בטווח הבינוני בעיקר של הגידול במכירות הסטנטים הפריפראליים וחדירה לשווקים חדשים

חברת המחקר הבינלאומית אדיסון פרסמה הבוקר (ד') אנליזה על חברת המכשור הרפואי אליום מדיקל. האנליסטים באדיסון מעריכים שהחברה תמשיך לצמוח בקצב דו-ספרתי בטווח הבינוני באמצעות חדירה לשווקים חדשים. בשורה התחתונה מעניקים באדיסון לאליום  מחיר יעד שמשקף פרמיה של כ-70% לעומת המחיר הנוכחי של המניה.

בחברת המחקר מציינים כי ההכנסות של אליום גדלות בעקביות מאז 2011, וצמיחה זו הואצה בשנה האחרונה בשווקי מפתח באירופה, אסיה ובמדינות אחרות. זאת, בעיקר בשל הגידול במכירות הסטנטים הפריפראליים ומכשירי EndoFast שהיא מייצרת ומהווים את המקור למרבית הכנסותיה. 

יתרה מכך, הסכמי הפצה בלעדיים חדשים נחתמו עם שותפים אזוריים בשווי של 185 מיליון שקל, ומעניקים בסיס הכנסות רחב לתקופה של עד 10 שנים. להערכת האנליסטים באדיסון, החדירה לשווקים חדשים תוביל לצמיחת ההכנסות בשיעור שנתי מצטבר של 41% בשנים 2015-2020.

באדיסון מעריכים שקיימים לאליום מוצרים נוספים בקנה שעשויים להוסיף לה ערך גם בטווח הקצר והבינוני, כמו למשל מכשיר להגנה מפני תסחיפים שמפתחת חברת גרדיה מדיקל, חברה בת של אליום.

באדיסון מעניקים לאליום מחיר יעד בטווח של 1.95-2.08 שקלים, פרמייה של כ-70% מעל מחיר הסגירה של המניה אתמול (1.22 שקלים). "הערכתנו מונעת בעיקר על ידי הגידול הצפוי במכירות סטנטים, אשר יהיה בעיקר בשווקים ש"נוסדו לאחרונה" (דרום קוריאה, בריטניה, ארגנטינה) ובשווקים "מתעוררים" (סין, רוסיה, מקסיקו)", כותבים בחברת המחקר.

אליום מדיקל עוסקת בייצור מכשור רפואי ומחזיקה בפורטפוליו מגוון של מכשור רפואי בתחומי אורולוגיה, לב וכלי דם. היא נסחרת בבורסה בת"א לפי שווי של כ-65.5 מיליון שקל ובשנה החולפת איבדה מניית החברה כ-30% מערכה.