נעילה שלילית בוול סטריט; הפד הותיר את הריבית ללא שינוי

הפדרל ריזרב החליט להותיר את הריבית על כנה ■ עליבאבא וטיים וורנר רשמו רווח גבוה מהצפוי ■ מנכ"ל הרבלייף יעזוב את תפקידו ■ פייסבוק דיווחה לאחר הנעילה

סוחרים בוול סטריט/ צילום: רויטרס
סוחרים בוול סטריט/ צילום: רויטרס

המסחר בוול סטריט ננעל היום (ד') במגמה שלילית, בתגובה להכרזת הפד להותיר את הריבית בארה"ב על כנה, ועל רקע ירידות שערים בבורסות אירופה בירידות שערים, לאחר שהבורסות באסיה ננעלו בירידות. מאחר וארה"ב טרם עברה לשעון חורף, המסחר בוול סטריט יתנהל השבוע בשעות 15:30-22:00 (שעון ישראל).

 

בגזרת המאקרו, התפרסם נתון השינוי במספר המועסקים בחודש אוקטובר בארה"ב, להוציא את הסקטור החקלאי - שעומד על תוספת של 147 אלף מועסקים, נמוך מהצפי שעמד לתוספת של 166 אלף מועסקים בסה"כ.

מחירי הנפט צנחו, לאחר שמכון הנפט האמריקאי (API) העריך כי מלאי הנפט במדינה גדל בכ-9.3 מיליון חביות בשבוע הקודם - עלייה גדולה פי 9 מהצפוי. פורסם נתון מלאי הנפט הרשמי, ובעוד הצפי עמד על עלייה של 1.6 מיליון חביות, הנתון הסופי עומד על עלייה מפתיעה של 14.4 מיליון חביות.

אמש התכנסו חברי ה-FOMC (הוועדה הפדרלית לשווקים פתוחים) של הפדרל ריזרב לפגישה בת יומיים, בסופה הודיעה ג'נט ילן כי שיעור הריבית בארה"ב יוותר ללא שינוי, כפי שעשו בספטמבר. אחת הסיבות היא קרבת ההכרזה לבחירות בארה"ב - שיתקיימו ביום שלישי הקרוב. 

"אין כאן הפתעות. הפגישה הזו נועדה להכין את הקרקע לקראת הפגישה הקבועה לחודש דצמבר. כל הסימנים כעת מצביעים על החלטה להעלות את שיעור הריבית בדצמבר. שוק העבודה מתפקד היטב והאינפלציה מטפסת למעלה" אמר לוק בארטולומאו, מנהל השקעות ב-Aberdeen Asset Management.

פייסבוק  תפרסם את תוצאותיה לרבעון הקודם לאחר נעילת המסחר הערב, על רקע ציפיות האנליסטים כי תודיע על זינוק של כ-70% ברווחים בעקבות מכירות חזקות וצמיחה בפעילות הפרסום ברשת החברתית.

הרבלייף  הודיעה כי מנכ"ל החברה במהלך 13 השנים האחרונות, מייקל ג'ונסון, יעזוב את כסאו לטובת משרת היו"ר. המנכ"ל החדש יהיה סמנכ"ל התפעול הנוכחי של החברה, ריצ'רד גודיס.

הזהב  המשיך לרכז עניין רב, לאור תפקידו כמקלט למשקיעים בזמנים של מסחר תנודתי בשוק המניות והאג"ח, כפי שהמשקיעים חווים כעת לפני הבחירות.

טיים וורנר  מסרה את דוחותיה הרבעוניים טרם פתיחת המסחר. החברה רשמה רווח של 1.83 דולר למניה, לעומת צפי האנליסטים שחזו רווח של 1.37 דולר למניה. הכנסות החברה ברבעון שחלף הסתכמו בכ-6.98 מיליארד דולר. נזכיר כי חברת הטלפוניה AT&T  הודיעה בחודש שעבר על רכישת טיים וורנר תמורת 85 מיליארד דולר.

 

ענקית המסחר האלקטרוני הסינית עליבאבא  פרסמה גם היא את דוחותיה, כאשר רווחי החברה הסתכמו ב-0.78 דולר למניה, לעומת ציפיות האנליסטים לרווח של 0.69 דולר למניה. בסך הכל רשמה החברה הכנסות רבעוניות של 5.14 מיליארד דולר, עלייה של 55% בהשוואה לשנה שעברה.

דוחות אלרגן כללו אכזבה בדמות פספוס תחזיות הרווח - 3.32 דולר למניה מול תחזית של 3.56 דולר למניה - אך גם בשורות טובות למשקיעים, בדמות תוכנית רכישת מניות (Buy back) בסך 10 מיליארד דולר שעליה הכריזה החברה.