מבקר המדינה בוחן את יישום הרפורמות בשידור הציבורי

זאת, לדברי המבקר, "בהתאם למדיניותו לבצע ביקורת בזמן אמת, לנוכח ההיקפים הכספיים הכרוכים בנושא וגורלם של מאות עובדים" ■ מוקדם יותר נערך בוועדת הכלכלה דיון סוער בנושא

יוסף שפירא / צלם: אוריה תדמור
יוסף שפירא / צלם: אוריה תדמור

גם מבקר המדינה נכנס לקלחת סביב תאגיד השידור הציבורי: היום (ד') נמסר ממשרדו של המבקר, השופט בדימוס יוסף שפירא, כי הוא הנחה להתחיל באיסוף חומרים בנושא יישום רפורמות בתחום השידור הציבורי, זאת לקראת ביקורת בנושא זה.

ממשרד המבקר נמסר כי "המבקר קיבל את ההחלטה בהתאם למדיניותו לבצע ביקורת בזמן אמת, לנוכח ההיקפים הכספיים הכרוכים בנושא, גורלם של מאות עובדים והחשיבות הציבורית הנודעת לעניין". 

נזכיר כי ראש הממשלה בנימין נתניהו מקדם בימים אלה מהלך לביטול הקמת תאגיד השידור הציבורי והמשך הפעלת רשות השידור "במתכונת חסכונית". מוקדם יותר היום נערך בוועדת הכלכלה של הכנסת דיון סוער בנושא. 

במהלך הדיון קראה ח"כ רוויטל סוויד (המחנה הציוני) למבקר המדינה להתערב בנושא. לדבריה, "ראש הממשלה - שרק לפני שנתיים תמך בתאגיד השידור הציבורי - הפך את עורו, וזה מחייב בדיקה של המבקר. ראש הממשלה גורם במכוון, בציניות וללא חמלה לפגיעה בעובדים, לפגיעה בשידור הציבורי ולפגיעה אנושה בתקשורת חופשית ובחופש הביטוי".

עוד הוסיפה סוויד: "בואו נקרא לילד בשמו: אלמלא היו בתאגיד השידור עובדים 'עצמאיים מדי', לא היו מבקשים לבטלו. בדיקה של מבקר המדינה היא מחויבת המציאות - זה קו אדום בדמוקרטיה ופגיעה בשומרי הסף".