חלל תקשורת תקבל כ-200 מיליון דולר ממבטחי תע"א

החברה הודיעה לבורסה לפני זמן קצר - מבטחי התעשייה האווירית יעבירו 196 מ' דולר בחודש הקרוב, כפיצוי על אובדן עמוס 6 ■ הסך אינו כולל פיצוי נוסף בסך 10 מיליון דולר על איחור במסירת הלוויין

הלוויין עמוס 6/ צילום: חלל תקשורת
הלוויין עמוס 6/ צילום: חלל תקשורת

לפני כחודשיים התפוצץ הלוויין עמוס 6, שיוצר ע"י התעשייה האווירית עבור חלל תקשורת, על כן השיגור בפלורידה. מקורו של הפיצוץ בתקלה שאירעה במשך תדלוק הרקטה פלקון 9, שהייתה אמורה לשאת את הלוויין לחלל. מדובר ברקטה של החברה האמריקאית Space X, שבבעלות המיליארדר אילון מאסק, שהייתה אמורה להעלות את הלוויין לחלל ולחזור ארצה באמצעות מצנח. 

הפיצוץ הביא עימו חשש אמיתי לעתידה של חלל תקשורת, אך ההודעה שמסרה היום (ה') לבורסה יכולה להרגיע מעט את מחזיקי המניות והאג"ח של החברה. 

לפי ההודעה תע"א תחזיר לחלל תקשורת בחודש הקרוב את כל סכום עלות בניית הלוויין, 196 מיליון דולר - שיגיע היישר לחשבון החברה המשועבד לטובת מחזיקי סדרות האג"ח יג' ו- יד'. עם זאת, הסכום הזה לא יפצה את חלל תקשורת על אובדן הכנסות בהיקף שהוערך ב-200 מיליון דולר נוספים - מחוזי פעילות שכבר נחתמו סביב הפעלת עמוס 6. בנוסף, תע"א תיאלץ להעביר לחלל 10 מיליון דולר נוספים - כפיצוי על איחור במסירת הלוויין.

את הביטוח על העברת הלוויין ממתקן הייצור שלו במפעל מבת של התעשייה האווירית (התע"א) ביהוד ועד לאתר השיגור שבפלורידה, ארה"ב, עשתה התע"א בשוק הביטוח הבריטי לויד'ס, באמצעות ברוקר בינלאומי שעוסק בביטוח של לוויינים ומרשה לעצמו לקחת את הסיכון האדיר שבשיגור של לוויין לחלל.