מניו-יורק לאל.איי: במהירות של 550 קמ"ש וב-4 שעות בלבד

מערכת ה-Waterloop היא אבטיפוס למערכת תחבורה חדשנית ומהירה שהוצגה בתחרות שארגנה חברת SpaceX של אלון מאסק, ובשלב זה מאפשרת נסיעה במהירות של 550 קמ"ש

תחבורה עילית מהירה, אלון מאסק, הייפרלופ Waterloop, קנדה / צילום: וידאו
תחבורה עילית מהירה, אלון מאסק, הייפרלופ Waterloop, קנדה / צילום: וידאו

מאז שהקונספט ל"הייפרלופ" של המיליארדר אלון מאסק נחשף בשנת 2013, והתוכניות שלו הונגשו לקהל הרחב, יותר מ-1,200 צוותים ברחבי העולם כבר עובדים על הפיכת החזון של SpaceX למציאות.

הייפרלופ הינה מערכת תחבורה עילית מבוססת על טכנולוגיית ריחוף מגנטי, המסוגלת להוביל קפסולות מאוישות במהירות של כ-1,126 קמ"ש. לשם הפרספקטיבה, נספר כי נסיעה במכונית מניו-יורק ללוס אנג'לס - מרחק של 4,465 ק"מ, לוקחת כ-40 שעות במכונית. אם וכאשר הייפרלופ יבנה, תוכלו לגמוע את אותו המרחק בתוך 4 שעות בלבד.

אחת הקבוצות המובילות בתחרות, Waterloop, המונה עשרות סטודנטים מאוניברסיטת ווטרלו בקנדה, תבצע ניסוי ראשון בגרסה המוקטנת שלה להייפרלופ. מדובר בקפסולה הפנאומטית, כלומר כזו שמופעלת באמצעות טכנולוגיית לחץ אוויר, הראשונה בעולם.

ה-Waterloop היא בין האבטיפוסים הקלים והמהירים בתחרות של SpaceX, ובשלב זה היא מגיעה למהירות של 550 קמ"ש - חצי מהמהירות התאורטית של החזון של מאסק. על מנת להשיג מימון לפרויקט השאפתני, הקבוצה השיקה קמפיין גיוס המונים בקיקסטארטר במטרה לגייס 20 אלף דולר, כאשר נכון לכתיבת שורות אלה היא כבר גייסה כ-28 אלף דולר.