מלחמת המחירים במודיעין מעמיקה: ירקות ובשר במחירי הפסד

חלק מהמתחרות החלו להוריד את המחירים בתגובה למבצעים בסניף החדש של יינות ביתן במודיעין, אך לא ירדו לרמת המחירים שם ■ ברשת רמי לוי הורידו את מחירי הפירות והירקות, וביוחננוף הורידו את מחירי הדגים

סניף של רמי לוי. האם עקבו גם אחר עובדים ברשת? / צילום: תמר מצפי
סניף של רמי לוי. האם עקבו גם אחר עובדים ברשת? / צילום: תמר מצפי

מלחמת המחירים בעיר מודיעין עלתה מדרגה, לאחר שחלק מרשתות השיווק החלו להגיב למבצעי המחיר שעורכת רשת יינות ביתן לרגל פתיחת סניף חדש בישרו סנטר בעיר. עם זאת, אף רשת לא השוותה באופן מלא את רמת המבצעים.

כך, ברשת רמי לוי שיווק השקמה הורידו את מחירי הירקות והפירות בעקבות יינות ביתן, בחלק מהמקרים למחירים נמוכים אף יותר. אך במקביל ברשת לא הורידו למשל את מחיר הבשר הטחון הטרי, וזה נמכר היום (ה') במחיר של 60 שקל לק"ג - פי שניים מהמחיר ביינות ביתן.

מלחמת מחירים במודיעין / צילום: אילנית חיות
 מלחמת מחירים במודיעין / צילום: אילנית חיות

מחיר הכרעיים ברמי לוי הושווה למחיר של יינות ביתן - 14.90 שקל לק"ג - אולם בפועל ולמעט השלט, בסניף בשילת לא הייתה סחורה, ולכן ממילא לא היה ניתן לקנות כרעיים במחיר זה.

מלחמת מחירים במודיעין / צילום: אילנית חיות
 מלחמת מחירים במודיעין / צילום: אילנית חיות

בעוד שאתמול (ד') החל רמי לוי למכור רביעיית טונה סטארקיסט במחיר של 14.90 שקל לק"ג - בדומה ליינות ביתן שהגבילה את הכמות - היום חזר מחיר הסטארקיסט לרמתו הרגילה.

רמי לוי שיווק השקמה היא הרשת החזקה ביותר בעיר מודיעין, והיא מחזיקה לפי הערכות בנתח שוק של 18.8% מהמכירות, הנאמדות בלמעלה מ-900 מיליון שקל בשנה. מבחינה זו לרשת רמי לוי, שכבר נפגעה מפתיחת סניף של יוחננוף בעיר, יש הרבה מה להפסיד.

רמי לוי בחר להגיב בתחום הפירות והירקות הממוקמים ממש בכניסה לחנות ומקבעים תדמית מחיר אצל הצרכן, ושעלותם לרשת השיווק מוגבלת. גם אם צרכן רוכש סל מלא בפירות וירקות במבצע (שממילא מוגבלים בכמות), הרי שמדובר במימון שעשוי להגיע לכ-30 שקל ללקוח, בזמן שמבצע על הבשר יכול להיגרר למימון של 100 שקל ויותר.

המלפפונים והעגבניות נמכרו היום ברמי לוי במחיר של 1.40 שקלים לק"ג, בזמן שמחירם בשוק הסיטונאי הבוקר היה 4.20 שקלים ו-5 שקלים לק"ג בהתאמה. האבוקדו נמכר ב-3.80 שקלים לק"ג, אולם כבר בבוקר אזלה הסחורה.

"ביתן מקריב סניף אחד"

גם השחקנים האחרים בעיר החלו להגיב למבצעים ביינות ביתן, אך באופן מוגבל. רשת יוחננוף בחרה להוריד את מחירי הדגים, אך היא עדיין מוכרת אותם במחירים גבוהים מעט מאלה של יינות ביתן. כך, בזמן שדג דניס נמכר ביינות ביתן ב-30 שקל לק"ג, ביוחננוף נמכרים 3 ק"ג דניס ב-100 שקל. גם מחיר הסלמון השלם הטרי ירד ביוחננוף ל-40 שקל לק"ג, לעומת מחיר של 35 שקל ביינות ביתן.

אחד הקמעונאים עמם שוחח "גלובס" היום העריך כי "בעוד שבוע בדיוק לא יהיה זכר למחירים האלה במודיעין. כמה אפשר להפסיד? מחיר המלפפון, שנמכר אתמול ב-4 שקלים בסיטונאות, עלה היום ל-5 שקלים לק"ג. אם מזג-האוויר הקר יימשך עוד קצת, המחיר יגיע ל-6-7 שקלים לק"ג, ולכן אם המחיר של המלפפון לא יירד, כבר ביום ראשון בשבוע הבא הם יתקנו את המחיר למעלה.

"מחיר הקנייה לרשת של הכרעיים השבוע הוא 17 שקל לק"ג, כולל מע"מ. אם מוסיפים לזה הוצאות הפעלה רק של כוח-אדם, זה כבר עלות של 18.5 שקל לק"ג, וזה אומר שאתה משקיע בכל לקוח 4 שקלים לק"ג. עלות הדניס לרשת השיווק היא 37.5 שקל לק"ג. אני מעריך שבשעות מסוימות ביום לא תהיה סחורה ברמי לוי".

בהתייחס ליינות ביתן אמר: "זו רשת שיכול להקריב סניף אחד, כשיש לה 200 סניפים פעילים. אם הוא מוכר בשר טחון ב-30 שקל, הוא אמיץ. מצד שני, אני מבין אותו, כי הוא חייב לעשות משהו יוצא דופן כדי להביא את האנשים. בכלל, מתאים לי שהמלחמה הזאת תתנהל במודיעין חודשיים. שישפכו שם מיליונים, ואז הם יהיו חייבים להוריד את הרגל מהגז באזורים שבהם יש לנו תחרות איתם".