יוזמה חדשה: לסגור את תאגיד השידור וגם את רשות השידור

בישיבת בכירי האוצר ומשרד רה"מ הוצע בין היתר לסגור את התאגיד החדש וגם את רשות השידור ■ ההצעה התבססה על נייר עמדה שהוגש לנתניהו כבר ב-2003 ■ ניסנקורן: "אם יסגרו את השידור הציבורי - אשבית את המדינה"

בניין רשות השידור / צילום: אוריה תדמור
בניין רשות השידור / צילום: אוריה תדמור

בישיבת הוועדה של משרד האוצר ומשרד ראש הממשלה היום (ה') הוצע בין היתר לסגור גם את תאגיד השידור וגם את רשות השידור. ההצעה התבססה על נייר עמדה שהוגש לראש הממשלה בנימין נתניהו על-ידי איש האוצר אמיר לוי עוד בזמן המשבר הכלכלי של 2003, כאשר נתניהו כיהן כשר אוצר. 

הנוכחים התרשמו שההצעה לא נפסלה על הסף. הפרט המפתיע בתפנית הנוספת בעלילות השידור הציבורי הוא שאמיר לוי, הממונה על התקציבים, הציע את פירוק התאגיד ורשות השידור ללא ידיעת שר האוצר משה כחלון ומנכ"ל משרדו שי באב"ד. נתניהו, שנכח בדיון, תמך בצעד, שצפוי לחסוך כסף רב - שיועבר לפי ההערכות לשיקום וקידום הצפון. 

יו"ר ההסתדרות, אבי ניסנקורן, הגיב לפרסום ואמר: "אם יסגרו את השידור הציבורי - אשבית את המדינה". 

באוצר הבהירו הערב כי הוועדה נועדה לבחון את המשמעויות התקציביות של החלופות השונות בנוגע לשידור הציבורי, וכי במשרד נותרו מחויבים לתאגיד. 

אתמול (ד') הודיעו נתניהו ושר האוצר משה כחלון על הקמת צוות מיוחד שיגבש פתרון למשבר שנוצר סביב הקמת תאגיד השידור. מסקנות הצוות יימסרו תוך 3 שבועות, זאת לאחר ששר האוצר כחלון סירב להיענות ליוזמת נתניהו לסגור את התאגיד.

מדובר בצוות משותף למשרד ראש הממשלה, התקשורת והאוצר, שינסה למצוא פתרונות למשבר שמאיים על שלמות הקואליציה. חברי הצוות הם מנכ"לי המשרדים; ראש הסגל של ראש הממשלה, יואב הורוביץ; וראש אגף התקציבים באוצר, אמיר לוי. הצוות יבחן חלופות שונות לשידור הציבורי, וזאת במסגרת ההוצאה התקציבית. 

נזכיר כי בתוך כך, מבקר המדינה, השופט בדימוס יוסף חיים שפירא, הנחה אתמול את יחידות הביקורת הנוגעות בדבר "להתחיל באיסוף חומרים בנושא יישום רפורמות בתחום השידור הציבורי.