הסכם ראשון לחזרת חברת אורתם סהר לאתר עבודה

(עדכון) - ההסכם הוא בחריש בפרויקטים לבניית 256 יח"ד של קבוצת רייסדור ■ לפי המתווה: יווצר הסכם משולש בו היזם משלם לקבלני המשנה בנפרד ולאורתם 7% על הניהול ■ היזם יספוג את התייקרות עלות הבנייה הצפויה

אמיר נחום - מנכ"ל אורתם סהר / צילום: אמיר מאירי
אמיר נחום - מנכ"ל אורתם סהר / צילום: אמיר מאירי

האם בחברת אורתם סהר רואים את האור בקצה המנהרה? נראה שהתשובה חיובית. אתמול (ה') הגישו לבית המשפט המחוזי בתל אביב בקשה בהולה בהסכמה משולשת של נאמני חברת אורתם סהר, הייזם יקי רייסנר (קבוצת רייסדור) ובנק הפועלים. 

נזכיר כי מזה כחודש שמתחמי בנייה בהם עבדה החברה סגורים ובשטח מתעכבות העבודות. לאורתם סהר כ- 30 פרויקטים בביצוע בשלבי בנייה שונים הכוללים כ- 4,000 יחידות דיור. ההסכם המדובר הינו על 2 פרויקטים בעיר חריש הכוללים 256 יח"ד של קבוצת רייסדור: חריש אורנג' וחריש בלו. פרויקט אחד מצוי בשלבי מסירת דירות ועבודות גמר בחלק מהדירות ובפרויקט השני העבודות מצויות בהתקדמות של כ- 70% מההשלמה.

עיקרי ההסכם קובעים כי: באופן מיידי יחזרו עובדי אורתם לאתר העבודות הסגור ויחדשו אותו ולמעשה ישלימו את ביצוע הפרויקט. היזם רייסדור, מכיוונו, התחייב להשלים כל סכום שיהיה חסר לצורך סיום העבודות ולא על חשבון קופת הנאמן אלא מכספו שלו. בפועל, היזם יעביר כספים לספקי המשנה כאשר כל מעברי הכספים יהיו דרך חשבון הנאמן. חברת אורתם תקבל 7% מהכספים בעבור ניהול הפרויקט.

עלותו של מהלך כזה יכול להביא את היזם להוציא כ 3-4 מיליון שקל. כמו כן, רייסדור הסכימה שחלק הערבויות הבנקים יישארו לטובת בדק לרוכשים. בנוסף, חלקו של הבנק יהיה, אם וכאשר, תתייקר עלות הביצוע ויוכיח היזם את הדברים, יוכל היזם לחלט עד 50% מהערבות שהעניק הבנק לפרויקט. ל"גלובס" נודע כי שופט ביהמ"ש המחוזי איתן אורנשטיין אישר לפני זמן את הבקשה. 

נציין כי השופט אורנשטיין קבע בהחלטות קודמות כי אינו שולל את "מתווה רייסדור" באתרים אחרים שבה החברה פעלה, אך יש צורך לבחון כל פרויקט לגופו. כלומר, מתווה זה פה ממשיכה חברת אורתם בשיתוך הבנק המלווה את הפרויקט.

נאמן החברה, עו"ד שאול ברגרזון, מסר: "מדובר בפרויקט הראשון שיאפשר השלמת כ- 250 דירות מתוך כ-4,000 דירות של שמבצעת אורתם סהר. ככל שההסדר יאושר הדבר יטיב עם הבראת החברה ואנו תקווה שנוכל לפעול במתווה שכזה או דומה לזה ביתר הפרויקטים של החברה".

היזם יקי רייסדור, מנכ"ל קבוצת רייסדור, אמר: "לעיתים צריך לדעת להתמודד עם מצב לא פשוט. הכנסת יד לכיס של היזמים לפיתרון הבעיה זה לא דבר נעים, אבל הוא הכרחי ועדיף על כל אופציה שבה יתעכבו הפרויקטים ובסופו של דבר המחיר יהיה כבד יותר".

את קבוצת רייסדור ייצג בהליך עו"ד שולי גולדבלט.