זרוע ההשקעות של גוגל חשפה כי ביצעה השקעה בסנאפצ'אט

במסגרת מיתוג מחדש של זרוע ההשקעות גוגל קפיטל, שנקראת כעת CapitalG, מופיע באתר האינטרנט שלה הלוגו של חברת המסרים הוויזואליים - שערכה עשוי לזנק ל-35-25 מיליארד דולר במסגרת הנפקה שמתוכננת עפ"י השמועות למארס הקרוב

הלוגו של Snapchat / צילום: רויטרס
הלוגו של Snapchat / צילום: רויטרס

אלפאבית חשפה השקעה שביצעה בסנאפצ'ט, באמצעות זרוע השקעות הסיכון שלה שזכתה למיתוג חדש תחת השם CapitalG, ושנקראה קודם לכן גוגל קפיטל.

ההשקעה נחשפה כשהלוגו של סנאפצ'ט הופיע בחלק של תיק ההשקעות באתר האינטרנט של CapitalG. ציור רוח הרפאים של החברה על רקע צהוב מופיע לצד סמלים של חברות אחרות שממומנות בידי אלפאבית, כולל Airbnb, SurveyMonkey ו-Glassdoor. סנאפצ'אט הוא הלוגו היחיד שאינו מספק כל מידע נוסף על החברה - והחברה גם אינה מוזכרת בשום מקום אחר באתר.

אלפאבית טרם הכריזה על ההשקעה ולא סיפקה פרטים בנוגע למועד שבו היא בוצעה. מאלפאבית ומסנאפ לא נמסרו תגובות.

המיתוג מחדש מביא איתו גם נוכחות בטוויטר, ו-CapitalG צייצה כי בקרוב יימסרו עדכונים וחדשות נוספים על קרן השקעות האקוויטי ועל חברות הפורטפוליו שלה. 

"השם שלנו השתנה אך המטרות נותרו אותו דבר: לבצע השקעות מונחות-תשואה בחברות מובילות ברחבי העולם ולסייע ליזמים להגדיל את עסקיהם במהירות", כותבת CapitalG בפוסט בגוגל פלוס.

סנאפ (החברה שמאחורי אפליקציית המסרים הוויזואליים) מתכננת על פי השמועות הנפקה ראשונית במארס 2017, שבמסגרתה הערכת השווי שלה תזנק מ-18 מיליארד דולר כיום, לשווי מוערך של 35-25 מיליארד דולר. משקיעים עיקריים נוספים בחברה כוללים את פידליטי, עליבאבא, Tencent, קבוצת ההשקעות הסעודית Kingdom Holding Company ולייטספיד. על פי הדיווחים דחתה סנאפ הצעת רכישה מגוגל תמורת 3 מיליארד דולר ב-2013.