77% מהסטודנטים במקצועות ההיי-טק חולמים על סטארט-אפ

סקר של ג'ון ברייס: 31% אמרו כי הם חוששים להקים סטארט-אפ עקב החשש מחוסר ביטחון כלכלי, 22% דיברו על הקושי למצוא רעיון, 15% חששו שלא יצליחו למצוא משקיעים, ו-15% דיברו על קשיים אפשריים בשיווק המוצר

תלמידים, סטודנטים / צילום אילוסטרציה: תמר מצפי
תלמידים, סטודנטים / צילום אילוסטרציה: תמר מצפי

רוב הסטודנטים (77%) בישראל חולמים להיות יזמים ולהקים סטארט-אפ. כך עולה מסקר חדש שאותו ערכה חברת ג'ון ברייס הדרכה מקבוצת matrix. בסקר השתתפו 341 סטודנטים בני 20 עד 35 והוא נערך לקראת 'שבוע אורקל 2016'.

ניתוח של הסקר מצביע על כך ש-34% מתכננים להקים סטארט-אפ בעתיד הקרוב ואילו 43% מתייחסים לכך כאל אפשרות עתידית. הנתונים גבוהים יותר באופן משמעותי לעומת הממצאים שהתקבלו בסקר דומה אשר נערך אשתקד. בשנת 2015 אמרו 27% מהנשאלים כי הם מתכננים להקים חברת סטארט-אפ ו-42% הצהירו כי ישקלו לעשות זאת בעתיד (69% בסך הכל אשתקד לעומת 77% בסקר הנוכחי).

הסטטיסטיקה של תעשיית ההון סיכון מוכיחה שרוב הסטארט-אפים נכשלים והסטודנטים שהשתתפו בסקר בהחלט מודעים לכך. 31% מהם אמרו כי הם חוששים להקים סטארט-אפ עקב החשש מחוסר ביטחון כלכלי, 22% דיברו על הקושי למצוא רעיון, 15% חששו שלא יצליחו למצוא משקיעים ו-15% דיברו על קשיים אפשריים בשיווק המוצר.

זיו מנדל, מנכ"ל ג'ון ברייס הדרכה ומייסד שותף ב'שבוע אורקל 2016", אמר כי "העלייה במספר הסטודנטים המייעדים עצמם לתעשיית הסטארט-אפ מעודדת ומצביעה על כך שהדור הטכנולוגי הבא הינו בעל רוח יזמות. לצד החשיבות העליונה בהדרכה והכשרה של עובדי העתיד בהיי-טק, מתחדד הצורך הדחוף להתאים את המערכות במדינה - הן מבחינת החינוך הטכנולוגי, שצריך להתחיל משלב בתי הספר, והן מבחינת הסרת חסמים העומדים בפני היזמים העתידיים בהם תלוי במידה רבה עתידה הכלכלי של ישראל".

המשתתפים בסקר נשאלו גם לגבי ההעדפות שלהם בנוגע לבעלות על החברה שבה יעבדו. 43% מהנשאלים ציינו כי אין להם העדפה לגבי הבעלות, 24% ציינו כי יעדיפו לעבוד בחברה ישראלית, 19% בחרו בחברה בבעלות אמריקאית, 9% מעדיפים חברה אירופית, ו-5% בלבד יעדיפו לעבוד בחברה סינית.

מה הסטודנטים רוצים?
 מה הסטודנטים רוצים?