סטודנטים מוציאים כ-1,300 ש' בחודש על דיור - גידול של 6.2%

סקר התאחדות הסטודנטים: 46% שוכרים דירה, 40% מתגוררים בבית ההורים או קרובי משפחה, 7% בלבד במעונות סטודנטים, והשאר השיבו כי הם מתגוררים בדירה שנמצאת בבעלותם ■ מדריך לשוכרי דירה

סקר שנערך בקרב מדגם של כ-11.5 אלף סטודנטים ברחבי הארץ, על ידי מאגר מוחות, מלמד כי ב-2016 חל גידול של 6.2% בהוצאות סטודנטים על דיור, בהשוואה לשנה שעברה. מדובר בהוצאה חודשית ממוצעת של 1,279 שקל בחודש על שכירות או על משכנתא.

על פי הסקר, שנערך פעם בשנה על ידי התאחדות הסטודנטים בשיתוף הבית האקדמי, זרוע הדיור והנדל"ן של ההתאחדות, לשאלה היכן הם מתגוררים השיבו 46% כי הם מתגוררים בדירה שכורה, 40% מתגוררים בבית ההורים או קרובי משפחה, 7% בלבד במעונות סטודנטים, והשאר השיבו כי הם מתגוררים בדירה שנמצאת בבעלותם.

שיעור המתגוררים בדירה שכורה ירד מ-49% לפני שנה ל-46% בסקר הנוכחי ושיעור המשיבים המתגוררים אצל ההורים או קרובי משפחה האמיר מ-36% ל-40% בסקר הנוכחי. שיעור המתגוררים במעונות סטודנטים אגב, נותר זהה ועמד על 7% השנה ושנה שעברה.

בעוד 10% מהנשאלים ציינו כי יש בבעלותם דירה, השאר ציינו כי הם אינם יכולים לרכוש דירה בשל מחסור בהון עצמי מספק. 83% מהנשאלים מחוסרי הדירה השיבו כי אין להם מספיק כסף לרכוש דירה ללא קשר למיקומה, 8% השיבו כי אין להם הון עצמי מספק לרכישת דירה במקום שבו הם רוצים לגור, 5% השיבו כי הם חוששים לעשות צעד גדול כמו רכישת דירה בשלב זה, 2% מהמשיבים מעדיפים להשקיע את הכסף באפיקי השקעה אחרים, אחוז אחד מודים שאינם מבינים מספיק בנושא ואחוז אחד נוסף השיבו כי הם מאמינים שמחירי הדירות יירדו.

על פי הסקר, 77% מהסטודנטים שאין להם דירה בבעלות מחזיקים בהון עצמי בגובה של עד 50 אלף שקל בלבד.